כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חומת אש - כך תגנו על העסק שלכם

חומת אש היא דבר שיכול להיראות מסובך מאוד ממבט ראשון, אך במציאות, קל מאוד להתקין את התוכנה, שיכולה להיות קריטית בהגנה נגד מתקפות סייבר

חומת אש - כך תגנו על העסק שלכם
חומת אש צילום: קאנבה

אחד האספקטים הכי חשובים בכל חברה הוא נושא אבטחת המידע. סכנות הסייבר כיום הן גדולות, ויש צורך במערכת מסועפת ומתוחכמת של חומת אש, על מנת לשמור על המידע שלכם בטוח. מידע הוא כסף, ואנשים רבים עושים מאמץ רב כדי לשמור על המידע שבידיהם, בין אם מדובר במידע פיננסי, מספרי טלפון או כמובן סודות עסקיים. חומת אש טובה היא חלק בלתי נפרד של  שירותי מחשוב לעסקים, ולכן, שווה מאוד להכיר את הנושא לעומק ולדעת מה צריך, כדי לשמור על החומר שלכם בטוח. בראש ובראשונה, יש לשכור את שירותיה של חברת שירותי מחשוב טובה, שתתן את הבסיס לטכנולוגיה איכותית, ולהגנה הרמטית על החומרים הממוחשבים שלכם.

למנוע נזק בלתי נתפס

חומת אש זה דבר שיכול להיראות מסובך מאוד ממבט ראשון, אך במציאות, קל מאוד להתקין את התוכנה, שיכולה להיות קריטית בהגנה נגד מתקפות סייבר. מתקפות סייבר הן נפוצות מאוד כיום ומגיעות מכל מקום בעולם, וזה נושא שעולה לכותרות כאשר זה קורה נגד אתרים ממשלתיים. עם זאת, יש המון חברות שסבלו ממתקפות סייבר מגורמים עוינים, ונגרם להם נזק בלתי נתפס. על החברה שנותנת לעסק שלכם שירותי מחשוב, לספק את חומות האש הטובות ביותר, ולבצע תחזוקה שוטפת על מנת לוודא ששום פרט מידע לא נגנב מכם, וכי המידע שבידיכם מוגן באופן הרמטי.

מה זה חומת אש?

חומת אש היא למעשה כלי שמגן על כל המכשירים הטכנולוגיים שלכם (בבית או במשרד) מתקיפות סייבר של גורמים זרים דרך רשת האינטרנט. מדובר על סוג של שומר סף הבודק כל אחד שנכנס לרשת שלכם, אשר יוצר חוצץ בין הרשת הבטוחה (כמו הרשת הסגורה במשרד) לבין רשת שאי אפשר לסמוך עליה באופן מוחלט, כמו רשת האינטרנט. חומות האש מגינות מפני סוגים שונים של איומים, כולל DOS ותקיפות נקודתיות. למרבית המכשירים יש כיום  חומת אש מסוג כלשהו, כאשר ככל שעולה רמת החשיבות והרגישות של החומרים במכשיר, כך עולה רמת חומת האש וההגנה עליו.

מעטפת שלמה של הגנה

חומות האש הסטנדרטיות שיש לאנשים בלפטופ בבית הן פשוט לא מספיקות בעולם העסקי המודרני. אנשים מחזיקים מידע רב, שיכול להפיל את החברה, ולכן, יש צורך במעטפת שלמה של חומות אש המתופעלות בצורה שוטפת על ידי החברה שנותנת לכם שירותי מחשוב. הרבה עסקים גם מתקינים מספר חומות אש כדי לייצר שכבות הגנה נוספות, שכן חומות האש הבסיסיות הן פשוט לא מספיק איכותיות. יש עסקים שאף משקיעים כספים רבים בהגנת סייבר, ומעבר לשירותי מחשוב שוטפים, ממנים גם אחראי אבטחת סייבר באופן ייעודי. מדובר בהתעסקות שוטפת ובלתי פוסקת, סביב השעון, על מנת לוודא שלחומרים שלכם לא קורה שום דבר כל עוד הם נמצאים על המחשבים של העסק.

לנתח את הטראפיק

חומות אש עובדות בצורה מאוד ברורה. הן למעשה בודקות ומנתחות את כל הטראפיק המגיע למכשיר שלכם דרך רשת האינטרנט, לפי סט חוקים המוגדר מראש. המערכת מפלטרת את המידע ומזהה פעילות חשודה, ומיד מתחילה בסדרת פעולות הגנה ייעודיות. בנוסף, היא גם מתריעה על הנושא לאנשי העסק, ולאנשי שירותי המחשוב של העסק, שמתחילים פעולות הגנה יזומות. ככל שהמערכות תהיינה מתוחכמות ואיכותיות יותר, כך קטן הסיכוי שהעסק שלכם ייפגע. כמובן שיש גם משמעות גדולה מאוד לאיכות אנשי אבטחת המידע שלכם ולאנשי שירותי המחשוב ששכרתם. ככל שהחברה ואנשיה יהיו טובים יותר, תוכלו לישון טוב יותר בלילה בידיעה שהחומרים שלכם מוגנים, והחברה שלכם תמשיך לעבוד כשורה.

המאמר נכתב ע"י צוות הקריאייטיב של חברת צריח מדיה - אסטרטגיה שיווק ומיתוג

חומת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד