ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מנצלים הזדמנויות

רוסיה עסוקה בפלישה ואיראן מחזקת את אחיזתה בסוריה

העיתון הסעודי היוצא לאור בלונדון 'א-שארק אל אווסאט', מדווח כי הנוכחות האיראנית התגברה משמעותית בתקופה האחרונה בסוריה, כחלק מנסיון איראני לנצל את ההזדמנות שבה עוסקת רוסיה במלחמה באוקראינה, ומזניחה מעט את האינטרסים שלה בסוריה

מערכת הגנה אווירית איראנית
מערכת הגנה אווירית איראנית צילום: צילום מסך

על פי דיווחים בתקשורת הערבית, איראן העצימה את כוחן של המיליציות שלה בסוריה, וכעת הן מונות כ-4500 לוחמים הממוקמים ב-120 בסיסים שונים, ומצוידים במל"טים, משגרי טילים ועוד. בסוריה קיימות מספר מפקדות שבהן יושבים אנשי משמרות המהפכה באיראניות, כך לפי הדיווח, והם אלו שמפקדים על המיליציות השונות.

בתוך כך, במאמר שפרסם סא"ל במיל' מיכאל סגל, הוא טוען שאיראן מתחילה לחתור במרץ רב להשפעה גוברת גם בבחריין שנחשבת למדינת חסות של סעודיה. "איראן רמזה לאחרונה במספר הזדמנויות כי לא תהסס לשגר טילים לעבר בחריין, אם תחוש כי הפעילות הישראלית במדינה מסכנת את האינטרס הבטחוני שלה", מעיר סגל. "מאז חתימת 'הסכמי אברהם' ויציקת התוכן המדיני בטחוני לתוכם: ביקורי ראש הממשלה, בנט, שר הבטחון, גנץ, בממלכה ו'פסגת הנגב', גובר החשש האיראני מפני השלכות מההתקרבות בין ישראל לבין מדינות המפרץ בכלל ובחריין בפרט.

"דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח'טיבזאדה קשר את הדברים במהלך מסיבת העיתונאים השבועית שלו והתייחס למינויו הצפוי של נספח צבאי ישראלי למטה הצי החמישי האמריקני, הממוקם בבחריין, וכן לתקיפת הטילים של משמרות המהפכה על ארביל באמצע מרץ. בתשובה לשאלה על השלכות המינוי על איראן אמר ח'טיבזאדה, כי ניתן להסתפק במילה אחת 'ארביל', אך הוסיף כי ישראל "עושה כל שביכולתה למנוע את נרמול המצב באזור".

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה לונדון בחריין בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד