י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הביקור הודלף בטעות

האישור שקיבל ג'ונסון לצאת לקייב והחשיפה המוקדמת

גורמי ביטחון בריטיים נתנו אור ירוק לראש הממשלה לבקר בקייב, וזאת לאחר שהכוחות הרוסיים התשושים והמוכים שניסו להקיף את קייב נסוגו. הביקור היה אמור להישאר בסוד עד שג'ונסון יחזור, אך הודלף בטעות

האישור שקיבל ג'ונסון לצאת לקייב והחשיפה המוקדמת
זלנסקי וג'ונסון ברחובות קייב צילום: דוברות ראש ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר אתמול (מוצאי שבת) לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי "העם האוקראיני הוא אריה, ואתה שאגתו". במהלך ביקור מפתיע בקייב, ג'ונסון הבטיח סיוע צבאי נרחב שיסייע במלחמה נגד פוטין. ה'דיילי מייל' מדווח שהביקור נועד להישמר בסוד עד שראש הממשלה יטוס מאזור המלחמה. עם זאת, הגעתו הוכרזה בטעות על ידי שגרירות אוקראינה בבריטניה, שפרסמה תמונה שלו משוחח עם זלנסקי, עם הכיתוב: "הפתעה".

ראש הממשלה מנסה כבר מספר שבועות לטוס לאוקראינה כדי "לדון בתמיכה ארוכת הטווח של בריטניה באוקראינה". ה'דיילי מייל' מדווח כי גורמי ביטחון נתנו אור ירוק לביקור לאחר שהכוחות הרוסיים התשושים והמוכים שניסו להקיף את קייב נסוגו.

ג'ונסון שיבח את ההתנגדות האיתנה של החיילים האוקראינים בעצירת התקדמותה של רוסיה לעבר הבירה קייב. "אני חושב שהאוקראינים הראו את האומץ של האריה, ואתה וולודימיר נתת את שאגת האריה הזה" אמר. "הרוסים האמינו שאוקראינה יכולה להיבלע בתוך ימים ספורים ושקייב תיפול תוך שעות לצבא שלהם. כמה שהם טעו".

בדיון על גילוי גופות של אזרחים בעיירות באוקראינה, אמר ג'ונסון כי "הזוועות שביצעו כוחותיה של מוסקבה זיהמו לצמיתות את המוניטין של פוטין". עוד אמר: "מה שפוטין עשה במקומות כמו בוצ'ה ואירפין, הם פשעי מלחמה שזיהמו לצמיתות את המוניטין שלו ואת המוניטין של ממשלתו", הוסיף ראש הממשלה.

לאחר פגישתם כתב זלנסקי: "ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הוא אחד המתנגדים העקרוניים ביותר לפלישה הרוסית, מנהיג שמפעיל לחץ של סנקציות על רוסיה ובתמיכה הביטחונית של אוקראינה. ברוך הבא לקייב, ידידי".

בחודש שעבר דווח בבריטניה כי ראש הממשלה ביקש מגורמים רשמיים לבחון אפשרות נסיעה לבירת אוקראינה לשיחות עם זלנסקי, מאז מוסקבה הוציאה את כוחותיה בחזרה מקייב והסביבה בניסיון למקד מחדש את המערכה הצבאית שלה האזור דונבאס שבמזרח. פוטין בחר באיש שיוכל לתכנן את המתקפה שלו במזרח אוקראינה, לאחר שבששת השבועות הראשונים של פלישת מוסקבה נשלחו אלפי חיילים רוסים אל מותם ועשרות טנקים הושמדו.

הגנרל אלכסנדר דבורניקוב, שכונה על ידי אחדים כ"הקצב של סוריה", קיבל הוראה מהקרמלין להשתלט על כל דונבאס המזרחי של אוקראינה. משנת 2016, דבורניקוב פיקח על ההתערבות האכזרית של רוסיה במזרח התיכון שסייעה לנשיא סוריה בשאר אל-אסד למחוץ את אויביו במלחמת האזרחים. במהלך אותה תקופה נעשה שימוש בנשק כימי ובתקיפות אוויריות חסרות הבחנה, והביאו לאלפי נפגעים אזרחיים.

הגנרל בן ה-60 הוא גם האיש מאחורי פגיעת הטילים ביום שישי האחרון בתחנת הרכבת קרמטורסק, שהביא למותם של לפחות 50 אזרחים שניסו לברוח מערבה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי בוריס ג'ונסון קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד