י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סכין, דבק וחבל

בזכות הקבלה: החרדית ניצלה מחטיפה ורצח

‏‏אישה חרדית מלונדון ניצלה ממוות אכזרי במיוחד שתכנן גוי אנטישמי, וזאת בזכות קבלה שקיבלה על עצמה לאחר ששמעה שיחה של מרצה מפורסם ומבוקש. "גילית סכין דבק וחבל, ניצלתי בזכות הקבלה"

רכב פורשה: אילוסטרציה
רכב פורשה: אילוסטרציה צילום: יח"צ

במגזין 'בקהילה' שיצא בסוף השבוע, התפרסם סיפור מרגש במיוחד על ידי הרב חיים זאיד, מרצה ומגיד מישרים מפורסם, שסיפר על אישה חרדית מלונדון שקיבלה על עצמה להקפיד על ייחוד, וכך ניצלו חייה ממוות אכזרי.

‏ומכאן לסיפור מדהים ומרגש שאירע עם אחת ‏משומעות לקחו של הרב חיים זאיד המתגוררת באנגליה. הרב סיפר כי ‏יום אחד הוא מקבל שיחה. על הקו הייתה אישה ‏מאנגליה שאמרה לי ודמעות בעיניה: "הרב זאיד, אני ‏צריכה שתשב ותשמע את הסיפור הכי מדהים ששמעת ‏בחיים שלך, שקרה איתי בשבוע האחרון". וכך סיפרה. ‏"בשבוע האחרון, שמעתי שיעור ‏שלך על כמה חשוב להתחזק בענייני צניעות, ובפרט ‏בעניין ייחוד. אמרת שכל חומרה קטנה בהלכה חשובה ‏זו, מקרבת את הגאולה ומראה לאבינו שבשמיים על ‏האהבה העצומה שיש לנו אליו. חשבתי ביני לבין עצמי ‏על הנושא והחלטתי לקחת אותו בתור פרויקט. ואכן, ‏כל דבר שהיה בו ספק הכי קטן של ייחוד, ישר התרחקתי ‏ממנו כמו מאש".

‏"יום אחד קפצתי לאחד מהסופרים באזור עם רכבי ‏(אני מחזיקה ברשותי רכב יוקרתי מאוד מסוג 'פורשה' ‏שעולה סכום עתק). החניתי אותו מחוץ לחנות ונכנסתי ‏לערוך את הקניות שלי. לאחר ארבעים דקות אני יוצאת ‏ורואה גוי שעומד ליד הרכב שלי, כשהוא עושה את עצמו ‏כאילו שומר לי על הרכב, כשהגעתי לרכב, שאלתי אותו 'מה קרה?' והוא אמר ‏לי שהיו כמה אנשים שניסו לפרוץ לי לרכב, ובגלל שיש לו ‏לב טוב, הוא נעמד ליד הרכב ושמר עליו במשך לא פחות ‏מארבעים דקות עד שאסיים את הקניות ואצא החוצה'.

עוד סיפרה האישה: ‏"הודיתי לו על המאמץ ועל כך שהסכים לתרום מזמנו ‏כדי להציל את רכושי. עליתי לרכב ובאתי לנסוע לעבר ‏ביתי. כשהתקדמתי מעט הוא סימן לי לפתוח את החלון ‏ושאל אותי אם אני מסכימה להקפיץ אותו למקום פלוני ‏שנמצא במסלול הנסיעה שלי. כמובן שלא חשבתי יותר ‏מדיי, ועניתי בחיוב, הוא עלה לאוטו ואז נזכרתי בקבלה שקיבלתי על ‏עצמי. אמרתי לעצמי: "לא יקום ולא יהיה. אני לא לוקחת ‏אותו איתי ברכב. קיבלתי קבלה ואני חייבת לקיים אותה, ‏גם אם בזכותו הרכב לא נגנב".

‏"הרב זאיד", היא ממשיכה לספר בהתרגשות, ‏"לא חשבתי פעמיים, ועשיתי דבר שמעולם לא עשיתי. ‏ביקשתי ממנו שיצא החוצה ויסמן לי כיצד אפשר ‏לעשות רברס ולעבור את שורת הרכבים שעמדה לפניי, ‏בלי שאפגע בהם. הוא יצא מהרכב וסימן לי לאיזה כיוון ‏לסובב את ההגה. באותו רגע לא הסתכלתי ימינה או שמאלה, לחצתי ‏גז ונעלמתי לו מהפנים. אחרי כמה דקות של נסיעה אני ‏קולטת שהוא שכח את התיק שלו. מיד החל המצפון שלו ‏לייסר אותי: איך יכול להיות שגם ברחתי לו בפרצוף וגם ‏גנבתי לו את התיק. אין כפוית טובה יותר ממני. לא רציתי ‏לדמיין מה אותו אדם חושב".

‏‎‏"עם זאת", היא המשיכה ‏לספר לרב חיים זאיד במגזין 'בקהילה'. "הייתי שלמה עם ‏עצמי במאה אחוז לכבודו ‏של השם, נכנסתי ‏לאחת מתחנות המשטרה ‏הקרובות, ‏ותיארתי בפניהם את כל ‏הסיפור. סיפרתי שהיה ‏טרמפיסט שביקש טרמפ, ‏אך בגלל שאני נוהגת שלא ‏להעלות גברים, נסעתי ‏במהירות והתיק שלו נשכח ‏אצלי. ביקשתי מהם למצוא ‏את בעל התיק ולהחזיר לו ‏אותו".

‏‎"לא תאמין ‏מה קרה", היא המשיכה ‏בהתרגשות, "למחרת ‏קראו לי לבוא בדחיפות ‏לתחנת המשטרה. הם ‏פתחו מולי את התיק ‏וכמעט והתעלפתי. בתיק ‏היה סכין, דבק סלוטייפ ‏וחבל ארונית. באותו ערב ‏כבר עצרו אותו, ולאחר‏ חקירה ממושכת התברר ‏כי הוא תכנן לחטוף אותי, לרצוח אותי באחת הסמטאות ‏החשוכות ולגנוב לי את הרכב. הכול מתוך מניע אנטישמי. "‏כמה אני מודה לבורא עולם שזכיתי לשמוע את השיעור, לקבל על עצמי ‏את הקבלה ולעמוד בניסיון בזמן אמת. זה הציל לי את ‏החיים".

לונדון נס הרב חיים זאיד פורשה הלכות ייחוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד