י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רשלנות מסוכנת

מסמכים שחשפו את מיקום הכוחות המיוחדים נמצאו בתחנת אוטובוס

מסמכים סודיים ביותר שהושארו בתחנת אוטובוס על ידי עובד מדינה חסר מזל, הכילו את מיקומם של הכוחות המיוחדים הבריטיים והאמריקאים באפגניסטן וסיכנו את חייהם של החיילים

מסמכים שחשפו את מיקום הכוחות המיוחדים נמצאו בתחנת אוטובוס
חיילים בריטים עוזבים את אפגניסטן צילום: משרד ההגנה הבריטי

ערימה של כמעט 50 מסמכים מסווגים נשכחה בתחנת אוטובוס על ידי אנגוס לפסלי, בן 52, דיפלומט במשרד החוץ הבריטי, שהיה אמור להיות שגריר בריטניה בנאט"ו. המסמכים הכילו את מיקומם של חיילים מיחידות עילית אמריקאים ובריטיים בבירת אפגניסטן, והותירו את האמריקנים זועמים.

ה'טיימס' הבריטי דיווח, כי יש חשש שהשארת המסמכים עלולה הייתה לסכן את חייהם של החיילים שהיו אז באפגניסטן. עוד דווח, כי מקור אמר שהמסמכים פרטו את המספר המדויק של החיילים באזורים הפזורים סביב קאבול, שנפלה בידי הטליבאן באוגוסט האחרון בעקבות נסיגת ארה"ב-בריטניה.

מממשלת בריטניה נמסר ל'דיילי מייל' כי הסיווג הביטחוני של אנגוס לפסלי הושהה. משרדי החוץ של שתי המדינות משתפים פעולה באופן במקרה.

המסמכים המסווגים ביותר של משרד ההגנה, שסומנו על ידי המשרד כ"עיניים סודיות בבריטניה בלבד", נמצאו על ידי תושב העיר קנט בתחנת אוטובוס ביוני שנה שעברה, והוא העביר אותם ל-BBC. לפסלי לקח את הדפים משולחנו אליו הביתה. למחרת בבוקר הם נפלו מהתיק שלו כשהוא מיהר לעבודה, הם נמצאו רטובים ונערמו בתחנת האוטובוס.

לפסלי אמנם לא פוטר ממשרד החוץ. אך החמיץ את הקידום שלו בנאט"ו. הוא גם הורחק מעבודות רגישות והסיווג הביטחוני הושהה.

בריטניה מסמכים מסווגים אפגניסטן נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד