י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המחירים הרקיעו שחקים

חוסמת זרים מלרכוש: כך נאבקת הממשלה בקנדה במשבר הדיור

קנדה הודיעה כי תאסור על משקיעים זרים לקנות בתים בקנדה למשך שנתיים, לאחר שמחירי הדירות הרקיעו שחקים. וכן תטיל מסים גבוהים יותר לאנשים שמוכרים את ביתם בתוך שנה מיום קנייתם, אם כי שני הצעדים כוללים מספר החרגות

 נדל"ן בטורונטו קנדה: אילוסטרציה
נדל"ן בטורונטו קנדה: אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש90

ראש הממשלה קנדה ג'סטין טרודו הודיע ביום חמישי כי ממשלתו תאסור על משקיעים זרים לקנות בתים בקנדה למשך שנתיים בניסיון "לצנן את שוק הדיור החם". שרת האוצר כריסטיה פרילנד נקטה במספר צעדים כדי לצמצם את הביקושים על רקע שיא של מחירי הדירות בהכרזה על התקציב הפדרלי.

בהודעת הממשלה על איסור רכישת דירות על ידי זרים למשך שנתיים, נאמר כי יוטלו מסים גבוהים לאנשים שמוכרים את ביתם בתוך שנה, אם כי שני הצעדים כוללים מספר החרגות. התקציב כולל גם מיליארדים לדיור, וצעדים שיעזרו לקנדים המנסים להיכנס לשוק הנדל"ן, ושינויים בזיכוי המס לרוכשי דירה ראשונה.

הממשלה נמצאת בלחץ לצנן את שוק נדל"ן, לאחר שהמחירים טיפסו ביותר מ-20% בשנה שעברה, תעריפי השכירות עלו אף הם. הממשלה הבטיחה גם סיוע צבאי נוסף של 400 מיליון דולר לאוקראינה, כמו גם תמיכה הומניטרית וכספית נוספת לאוקראינה בתגובה לפלישת פוטין לרוסיה.

קנדה הגיבה ללחץ מצד הברית הצבאית של נאט"ו בהבטחה של 7.2 מיליארד דולר אמריקאי בהוצאות צבאיות חדשות במהלך חמש השנים הבאות. בחודש שעבר הודיעה ממשלת קנדה שבחרה בחברת לוקהיד מרטין ובמטוס הקרב F-35 כחברה המועדפת שלה לרכישת מטוס קרב חדש.

קנדה טורונטו ג'סטין טרודו נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד