כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשבר בקואליציה

סילמן על הקריאות לחזור בה: החלטתי היא סופית

"ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית", מבהירה חברת הכנסת עידית סילמן בהודעה ומביאה סוף לספקולציות שייתכן ותשוב לקואליציה

סילמן על הקריאות לחזור בה: החלטתי היא סופית
גנץ, לפיד ובנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתגובה לקריאות מצד כמה מראשי הקואליציה לחזור בה מהתפטרותה, וכן פתח שנותר מצד ימינה שסירבו לתקוף אותה באופן אישי, כעת מבהירה הח"כית הפורשת כי ההחלטה היא סופית.

"ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית", הבהירה חברת הכנסת עידית סילמן בהודעה. וכך הביאה סוף לספקולציות שייתכן ותשוב לקואליציה.

חברת הכנסת סילמן הוסיפה וקראה קוראת לחבריה בקואליציה ובסיעה "להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית".

בתוך כך, שרת הפנים איילת שקד ניהלה מגעים עם הליכוד על שריון במפלגה, מיד לאחר פרישתה של חברת הכנסת סילמן מהקואליציה, כך דווח בסוף השבוע ב'חדשות 12'.

לפי הפרסום של הכתבת דפנה ליאל, אנשי נתניהו פנו לשקד והבהירו לה שיש לה שעתיים להצטרף לליכוד תמורת כל תפקיד שתרצה, אחרת הם מתכוונים לסגור עם חבר כנסת אחר.

שקד, מצידה, סירבה לאולטימטום ובמקביל פעלה ליצור חזית אחידה עם חה"כ אורבך ובהמשך גם עם חבר הכנסת אביר קארה. בשעות הערב שקד חזרה ועדכנה את הליכוד במהלך שיזמה.

בליכוד סירבו תחילה לשריון כל הארבעה וניסו לשכנע את שקד להצטרף ללא שריון, בטענה שהיא יכולה להצליח בכוחות עצמה. לפי הדיווח כמה שעות מאוחר יותר הסכימו בליכוד לשריין את כל הארבעה (כולל סילמן), אך כשהחליטו על כך זה כבר היה מאוחר, שכן שקד וחבריה החליטו לתת סיכוי לייצוב הממשלה הקיימת.

ליאל מסבירה כי הסיבה להתמהמהות בליכוד, הוא החשש של בכיריה שמתכננים לרשת את נתניהו ביום שאחרי, מאיום בדמותה של שקד שזוכה לפופולריות ועלולה לאיים עליהם במרוץ לפסגה.

עידית סילמן התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד