כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעלות של 3 מיליון ש"ח

בצל המצב הביטחוני: אושרה הקמת מתחם הייטק במזרח ירושלים

שני רובעי חדשנות וטכנולוגיה בבירה אושרו בישיבת הממשלה, בעלות כוללת של 3 מיליון שקלים | השר אלקין: "החלטה תקדימית והיסטורית לפיתוח וביסוס ענפי ההייטק והביוטק בירושלים"

בצל המצב הביטחוני: אושרה הקמת מתחם הייטק במזרח ירושלים
זאב אלקין, בנט ולפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ירושלים כמוקד הייטק: במסגרת המאמצים של שר ירושלים ומורשת ושרת החדשנות לקידום ההייטק בירושלים, אישרה הממשלה היום (ראשון) את ההחלטה להצבת ירושלים כמוקד הייטק, חדשנות וטכנולוגיה, על ידי תכנון הקמת שני רובעי חדשנות וטכנולוגיה, האחד במערב העיר והשני במזרחה בעלות כוללת של שלושה מיליוני שקלים. 

מדובר ביוזמה משותפת של השרה פרקש הכהן והשר אלקין על בסיס מודלים מקובלים בעולם של הקמת רובעי חדשנות שממוקמים באזורים של מוסדות מחקר בתי חולים ואקדמיה.  

החלטת הממשלה כוללת הקמת צוות בין משרדי, שירכיב תוכנית להקמת שני רובעי החדשנות שיכללו מוסדות אקדמיים, מרכזיים רפואיים ומוקדי תעסוקה. הצוות יגיש את המלצותיו לממשלה בתוך שנה.

מטרת הקמת רובעי החדשנות היא לחזק את ענפי ההייטק והביוטק בבירה, בהם עוסקים כיום כ-7 אחוזים בלבד מהמועסקים בענף. 

ההחלטה תחזק ותבסס את ענף הייטק בעיר, ותיצור אקו-סיסטם חדשני בעיר הכולל את כלל השירותים הנדרשים לחברות הטכנולוגיה השונות.

כיום פועלות בירושלים כ-400 חברות הייטק, קרנות הון- סיכון ועוד.

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין הגיב למהלך שיזם: ״בפתח שנת ה-55 לאיחוד ירושלים, אנו מביאים החלטה תקדימית והיסטורית לפיתוח וביסוס ענפי ההייטק והביוטק בירושלים. הקמת שני רובעי החדשנות בעיר, במערבה ובמזרחה, מייצרים בפועל מרחב תעסוקתי מאוחד שיגביר את תעסוקת האוכלוסיות השונות בעיר במשרות איכותיות ויחזק את כלכלת העיר". 

 

הייטק מזרח ירושלים ירושלים פיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד