י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"זקפו קומה"

נתניהו לקהילה היהודית: "מכיר אתכם, בני אבנר היה אצלכם"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ונציג ראש ממשלת אוסטרליה הצטרפו לשידור המיוחד לקהילה היהודית בנושא בריאות הנפש. נתניהו: "אני מכיר את הקהילה מקרוב, וגם בני אבנר ביקר בבית חב"ד המקומי"

יהודים באוסטרליה: אילוסטרציה
יהודים באוסטרליה: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בקהילת חב"ד סידני'ס שול בראשות הרב חיים ליוי, הוציאו לפועל יוזמה מקורית וחשובה במיוחד להביא לעיני הציבור הרחב פסיכולוגיה בראי היהדות ובפרט את משנתו הייחודית והתקדימית של הרבי בתחום בריאות הנפש, דרכי ההתמודדות, וטיפולים רלוונטיים על פי היהדות.

היוזמה, בהשתתפות רבנים ורופאים בכירים מכל קצוות העולם. כמו כן השתתפו רוה"מ לשעבר בנימין נתניהו שהעביר מסר מיוחד: "אני מכיר את הקהילה מקרוב, וגם בני אבנר ביקר בבית חב"ד אצל הרב חיים ליוי. מה שהקהילה עוברת מאז הסגר הקשוח בקורונה הוא בלתי נתפס, מדינת ישראל עומדת לצידכם, זקפו קומה", סיים את דבריו רוה"מ לשעבר.

נציג של ראש ממשלת אוסטרליה, הציג את מאמצי הממשל להילחם 'במגיפה השקטה'. ועל 3 מיליארד דולר שנכנס לתקציב האחרון להילחם במחלות נפש בעקבות הקורונה.

"לא להתבייש" אמר הרב יוסף יצחק גייקובסון והוסיף על חשיבות המודעות למחלות נפש בימינו, "בדורות קודמים היינו במרדף הישרדותי, כיום צריכים להבין שהמצב שונה וחייבים לתת שימת לב גם להתמכרויות, דכאון, ובעיות נוספות כמובן".

"אנחנו חונכנו שאנחנו נצרכים, כל הזמן צריכים עוד ועוד דברים. למעשה אנחנו לא צריכים כלום. הבורא צריך שיהיה לנו כדי שנוכל לעבוד אותו" אומר הסופר והמרצה הרב מאניס פרידמן "חייבים לעשות את ‏הסוויץ" הוא הוסיף.

"האשמה שרודפת אותנו על זה שאנחנו לא מושלמים מספיק, או לא מצליחים להכיל את האובדן והקושי חייבת להיעלם, אנחנו חייבים לתת לצעירים את הכלים" חידדה שוב ושוב שרה כהן יו״ר מועדון ׳לינקס׳ ויועצת וקאוצ׳ר לטיפול בבעיות שונות.

"אנחנו לא יכולים להתעלם ממצוקתם של הצעירים, והקשיים שהורים חווים במשפחתם עקב פגיעות נפשיות כתוצאה מהסגרים הממושכים, ומהמחסור בשייכות לקהילה, בתי הכנסת ובתי הספר בשנה האחרונה", אומר הרב חיים ליוי רב קהילת סידני׳ס שול. "אנחנו חייבים לתת מענה מקצועי וכלים מעשיים להתמודדות עם דכאון, חרדות, התמכרויות, נשירה ממסגרות חינוך רח״ל וכו".

אוסטרליה סידני אבנר נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד