כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מפרשת הרב עמאר לפרשת הרב גרוסמן • מדוע בוטלה הפגישה?

בשל הפרסום המוקדם ב'בחדרי חרדים' בוטלה פגישתו של הגרי"ד גרוסמן עם הגראי"ל שטיינמן • מאחורי הקלעים מתנהלת מלחמת ספינים בין המועמדים השונים • מה יחליט בסופו של דבר הגרי"ד? • מה אירע בפגישה בינו לאריה דרעי? • מי בוחש בחזון איש 5? • כל הפרטים על קרב התככים החדש

הגרי"ד גרוסמן. צילום: יעקב כהן
הגרי"ד גרוסמן. צילום: יעקב כהן



מי שחשב שסאגת חוק עמאר חלפה ואיתה נכנסנו לתקופה רגועה של התמודדות שגרתית בין מועמדים לכס הרבנות הראשית, ראוי לו שיתרווח על כסאו, יכין פופקורן, ויתכונן למערכה הבאה.

לפני מספר שעות פורסם כאן, לראשונה, על הגעתו המתוכננת של הגר"י גרוסמן לחזון איש 5, כדי לקבל את ברכתו של הגראי"ל שטינמן לריצה לתפקיד רב ראשי.

נתחיל מהסוף: הפגישה בוטלה.

עוד בנושא:
הגרי"ד גרוסמן בדרך לחזון איש • יתמודד למשרת הרב הראשי?
הגר"ש עמאר נפגש עם הגר"ע יוסף: יושרו ההדורים

וכעת לפרטים.

מזה שבועות ארוכים מתפרסמות ידיעות כאלו ואחרות על כוונתו של הרב גרוסמן לרוץ לתפקיד. עד כה הוכחשו כל הידיעות הללו בידי מקורביו. הרב, נכון לעכשיו, טרם החליט, אם וכאשר ירוץ, נודיעכם, שבו והבהירו לי.

הבוקר קיבלתי הודעה מיחצ"ן, יהודי אמין, ולפיה בפגישה של הרב אמש עם אריה דרעי לחץ עליו דרעי להיכנס לפגישה עם מרן. הוא אף הזכיר לו מכתב אותו כתב הגר"ע יוסף לפני עשר שנים לאביו של הגרי"ד ובמכתב זה הפציר באב (זצ"ל) להתיר לבנו לרוץ לתפקיד הרב הראשי.

בנוסף, סיפר אותו יחצ"ן, כי בימים הקרובים ייפגשו הגרי"ד והגראי"ל שטינמן בנושא זה.

למרות שמדובר ביחצ"ן אמין ביותר, עשיתי כפי שאני נוהגת לעשות תמיד, וביררתי בבית הגראי"ל האם נכונה השמועה. מתברר ששיחת טלפון מאחד ממקורבי הגרי"ד אכן בישרה להם כי הוא מתכוון להגיע הערב, בשעה 5:30.

גם הם לחצו לדעת מה קורה, והישיבה על הגדר אינה נוחה לאיש. למחר (ה') אף כונסה פגישה 'דגל'אית בנושא, עם כל הקודקודים, וחשוב היה לדעת מה קורה בזירה של רבה הראשי של מגדל העמק.

עוד זמן קצר חלף בטרם העליתי ידיעה בנושא. לא חלפו אלא דקות אחדות וידיעה נוספת נחתה במכשיר הפלאפון שלי. "הידיעה שלך הביאה לביטול הפגישה".

התפלאתי. מחד, את הידיעה יזם יחצ"ן שטובת הרב גרוסמן לנגד עיניו, מאידך, את האישור לידיעה (בלי בקשה שלא לפרסמה) קיבלתי בבית אליו היה אמור להגיע. אז איפה הבעיה?

היש מצב שבשל העובדה שקשה על הרב קבלת ההחלטה דוחים מקורביו את הזמן? יש מצב.

איש לא תיאם

וזה עדיין לא הכול:

פניתי אל מקורב נוסף של הרב בשאלה על מה ולמה בוטל הביקור? "אף אחד לא ביטל, כי אף אחד לא תיאם", השיב בחדות. היתכן? תמהתי. הייתה פה בעצם האשמה ברורה לכיוון ה'שקרנים', כביכול. "אולי רצו להפעיל לחץ על הרב", הציע.

אז זהו, שמניסיוני לא ככה עובדים הדברים, השבתי. אך הוא בשלו: "לא היה ולא נברא. נקבע שברגע שהרב יחליט, הוא יכנס לרב. מעבר לזה לא נקבע לא תאריך לא זמן ולא דד ליין".

היתכן שיחצ"ן של הרב, הוא זה שמשחרר מידע, מאשרים בבית ברחוב חזון איש את הפרטים, ואז המקורבים של הרב - שאותו יחצ"ן מיחצן - מכחישים בלהד"ם?

במבט לאחור, פרשת הרב עמאר כבר הייתה מסחררת פחות. שם לפחות ידענו שהרב רוצה לרוץ לכהונה נוספת. פה, רק לאלוקים פתרונים.

באשר לפן המעשי של המועמדות, רבים הם אלו הטוענים כי הרב גרוסמן לא ירוץ, וכי אם ירוץ יבטל את מועמדותו ברגע האחרון. במקביל נעשים מאמצים מצד חלק ממקורביו להביא להסרת מועמדותו של הרב דוד לאו בטענה ש"אם הרב גרוסמן רץ, הוא לוקח בהליכה, למה לך?".

הרב לאו שב ומכריז, באופן רשמי, וגם מעל במה זו, כי הוא נחוש לרוץ עד הסוף - בלי קשר למועמדים הנוספים.

במקביל יש דעה הטוענת כי השמועות על ריצה של הרב גרוסמן מקורן בכלל ביחצנ"י הרב דוד סתיו, המנסים לשדר כי יש מועמד חזק בסביבה ולהביא להסרת מועמדותו של הרב לאו, תוך השארת הרב סתיו יחיד בזירה.
הרב גרוסמן הגרש עמאר חזון איש רבנות הגרד סתיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד