י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מה שחשבתם

איימן עודה קורא לערבים: "השליכו את הנשק"

ח"כ איימן עודה קרא לערביי ישראל לא להתגייס לכוחות הביטחון, ולאלה שהתגייסו - לעזוב. ח"כ עודה מהרשימה המשותפת אמר כי "כוחות הכיבוש. אלה שכאן, שפוגעים בעמנו, במשפחותינו, במי שהולך ורוצה להתפלל במסגד אל-אקצא"

איימן עודה קורא לערבים: "השליכו את הנשק"
איימן עודה בשער שכם הערב צילום: מתוך פייסבוק

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, קרא הערב (ראשון) לערביי ישראל, לא להתגייס לכוחות הביטחון, ולאלה שהתגייסו - לעזוב.

עודה שהפך למחוזר על ידי הקואליציה, מאז פרישתה של עידית סילמן, בכדי להסתמך על מפלגתו בהצבעות, עמד הערב בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים ושידר בפייסבוק הצהרה שבה אמר: "בושה שכל צעיר או משפחתו יקבלו אם הוא יצטרף למה שמתכנה 'כוחות הביטחון', בפועל - כוחות הכיבוש. אלה שכאן, שפוגעים בעמנו, במשפחותינו, במי שהולך ורוצה להתפלל במסגד אל-אקצא".

עוד אמר ח"כ עודה: "‏עמדתנו ההיסטורית היא להיות עם עמנו המקופח למען סיום הכיבוש הפושע הזה, בכדי שתקום מדינת פלסטין ודגלי פלסטין ייתלו על חומות ירושלים כאן, אני קורא למשפחות ולצעירים שהתגייסו, השליכו את הנשק בפניהם ואמרו להם מקומנו לא איתכם".

דבריו של עודה מגיעים על רקע הדיווח היום של אילה חסון ב'חדשות 13' כי בעקבות פרישת סילמן, גורמים בממשלת בנט-לפיד פנו למשפטנים בבקשה לנסח הסכמות עם הרשימה המשותפת.

הערב נשאלה שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי מ'יש עתיד', אם היא שוללת ישיבה עם אחמד טיבי ואיימן עודה בקואליציה, והאלופה בצה"ל לשעבר השיבה: "לא שוללת כלום". גורמים ב'ימינה' הגיבו הערב לשאלות עיתונאים על אמירתה המקוממת של ‎ברביבאי ומסרו כי "היא יכולה לשבת בממשלה כזאת לבד אם היא רוצה".

איימן עודה שער שכם ערביי ישראל ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד