י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ח"כ סטרוק: "פוגעים בחרדים - גם במחיר פגיעה בציבור"

בדיון בנושא ביטול המענקים לדיור בפריפריה, אמרה ח"כ אורית סיטרוק מ'הבית היהודי': "יש מגמה לפגוע בחרדים בכל עניין גם במחיר פגיעה בציבור רחב"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"יש מגמה לפגוע בחרדים - ולא משנה שכך פוגעים בציבור רחב", כך מוחה ח"כ מהבית היהודי אורית סטרוק.

את הדברים אמרה בעת דיון בנושא מענקי-הדיור בפריפריה, בוועדה לביקורת המדינה בכנסת.

יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן (ש"ס) העלה לדיון את נושא ביטול המענקים ואמר כי, התביעות המשפטיות מצד האזרחים, על הפרת-הבטחה שלטונית יעלו למדינה בסופו-של-דבר הרבה יותר מהמענקים עצמם. כהן הדגיש כי האוצר לא אהב את ההחלטה על המענק מלכתחילה, וראה בהקמת הממשלה החדשה, הזדמנות לביטולה.

ח"כ איציק שמולי (העבודה) פתח כי ביטול המענק מחסל לזוגות צעירים את תכניתם לבנות בית בפריפריה. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) טען כי המענקים הביאו לעליה של 71% בבניה בפריפריה, ו"ביטול המענק נועד לפגוע בחרדים – וכל החברה כולל זוגות צעירים שרובם לא-חרדים, סובלת מכך".

לדבריו הצטרפה גם ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) שהדגישה כי "יש מגמה לפגוע בחרדים - במעונות היום, ברפורמת השיניים ובמענקי הדיור - ולא משנה שע"י כך פוגעים בציבור רחב".

שר השיכון אורי אריאל הודה כי "אין ספק שחלק מהחלטות הממשלה לא מטיבות עם שוק הדיור. חייבים שיווק דירות מאסיבי בכל הארץ, והלחץ של כולם ודאי יכול להועיל".

לדבריו, הוא נפגש ביוזמתו עם חברי כנסת רבים מכל הסיעות, קשוב למצוקות ולבקשות כולם וכי "המאבק במחירי הדיור הוא מאבק של כולנו". אריאל הזהיר כי לא יאפשר שחברת קבלניות ינצלו הנחות, על חשבון האזרח – וימכרו את הדירות במחירים גבוהים".

אריאל יוצר, נציג משרד האוצר טען מנגד כי "למענקים יכולות להיות גם השפעות שליליות על שוק הדיור, ולגרום להעלאת מחירים. אם המטרה היא לעודד הגירה לפריפריה, עלינו לבדוק כמה באמת התחלות-בניה היו באזורים אלו. לא רק שלא הייתה עליה אלא נרשמה ירידה בהתחלות הבנייה. כנראה שהמענקים ניתנו למי שבכל מקרה התכונן לעבור לפריפריה".
סיטרוק דיור כסף מענק כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד