כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"עיר שמכילה שלוש דתות"

מושל שכם הודיע: הרשות הפלסטינית תשקם את קבר יוסף

מושל שכם איבראהים רמדאן הודיע כי הרשות הפלסטינית תשקם את קבר יוסף שהושחת במוצאי שבת בידי פלסטינים | רמדאן הבהיר כי שכם היא "עיר שמכילה שלוש דתות תחת דגל האהבה והסובלנות והשלום"

מושל שכם הודיע: הרשות הפלסטינית תשקם את קבר יוסף
קבר יוסף בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מושל שכם, איבראהים רמדאן הודיע אתמול (ראשון), כי הרשות הפלסטינית תשקם ותשפץ באופן מיידי את מתחם קבר יוסף שהושחת בלילה שבין מוצאי שבת לראשון בידי פלסטינים ו"לא תתן לערב גופים זרים בעניין". בהודעה מטעמו כתב רמדאן כי שכם היא עיר שמכילה בתוכה את שלוש הדתות ובה חיים תושבים תחת דגל האהבה והסובלנות והשלום. עוד נכתב בהודעה כי קבר יוסף נחשב למקום דתי על ידי משרד ההקדשים המוסלמים של הרשות, וכיוון שהוא נמצא בשטח הרשות הפלסטינית היא זו שאחראית לשמור על כבודו, להגן עליו ולשפץ אותו. כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי דיווחים פלסטיניים, הפלסטינים השחיתו את מתחם קבר יוסף. לאחר שהקהל המשולהב הגיע למתחם כחלק מצעדת הזדהות עם ג'נין לאור פעילות צה"ל בסוף השבוע בג'נין. כ -100 פורעים פלסטינים נכנסו בלילה שבין שבת לראשון לאחד המקומות הקדושים לעם היהודי, קבר יוסף שבשכם, התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו את המקום, גרמו נזק לנברשת, ניפצו את מיכל המים וכן שברו את ארון החשמל במקום.

בישיבת 'עוד יוסף חי', אשר שכנה במתחם קבר יוסף, עד לפרעות שנת 2000, אז גורשה מהמתחם, הגיבו: "מאז נטישת המקום וגזרת הגלות שנכפתה על ישיבת עוד יוסף חי שלמדה במתחם הקבר במשך השנים, קבר יוסף הפך ליעד מועדף להתקפות מחבלים הרוצים להראות בעלות על הארץ".

"זהו מקום מבחן לבעלות העם היהודי על הארץ ולכן התיקון צריך להיות בחזרת ישיבת עוד יוסף חי למקום ומגורי יהודים באופן קבוע בעיר שכם", הוסיפו בישיבה.

קבר יוסף שכם שיפוץ קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד