כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מינוי אכזרי

המפקד שהחריב את סוריה יפקד על הלחימה באוקראינה

פוטין מנסה לנצח בכל מחיר וממנה את הגנרל ששיטח ערים בסוריה, שם נלחמו כוחות הנשיא מול מורדים | הגנרל שמונה היה זה שפיקד על שדה הקרב בסוריה, והוא נחשב לאחד האכזריים ביותר

המפקד שהחריב את סוריה יפקד על הלחימה באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רוסיה מינתה מפקד חדש שיפקח על מלחמתה באוקראינה, גורם אמריקאי שוחח עם סוכנות הידיעות AP, ואמר כי רוסיה מינתה את אחד מקציני הצבא המנוסים ביותר שלה, גנרל אלכסנדר דבורניקוב, בן ה-60, אשר לו רקורד של אכזריות נגד אזרחים בסוריה והוא "ככל הנראה אחד האהובים על פוטין".

"מה שאנחנו יודעים זה שהוא זה שהורה על רבות מהתקיפות האוויריות והוא מואשם בכך שהזמין הרבה מהתקיפות האוויריות על בנייני מגורים בסוריה, על בתי חולים, הוא הואשם בזוועות, ובביצוע מדיניות האדמה החרוכה של רוסיה". אמר מקור ל-NBC. "זה באמת ממלא חלל ריק, כי ככל הנראה לרוסיה היה חסר מפקד מרכזי בשדה הקרב", הוסיף המקור "וזה בא כשהשינוי הזה מתמקד במזרח המדינה שם נלחמת רוסיה בעוצמה מול אוקראינה.

גנרל אלכסנדר דבורניקוב, היה המפקד הכללי של המלחמה, במטרה להביא לאחידות הפיקוד ותיאום בין כלל הגורמים והמערכות, דבר שרוסיה נכשלה בו.

דבורניקוב, היה המפקד הראשון של הרוסים בסוריה, מאז ספטמבר 2015 ועד אמצע 2016, ונחשב לאיש שהוביל את המצור על העיר חאלב בסוריה, שהוחרבה לחלוטין, ספגה אבדות עצומות ונפלה לידי המשטר הסורי בדצמבר 2016.

מלחמת אוקראינה רוסיה גנרל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד