כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צום הרמדאן

רוב האורחים סירבו להשתתף ונשיא איראן ביטל ארוחה

כלי תקשורת איראניים דווחו שארוחה מיוחדת של נשיא איראן אברהים ראיסי בוטלה, לאחר שרוב האורחים המוזמנים סירבו להשתתף. נציגי המשטר מכחישים בתוקף כי הסיבה היא "חוסר רצון לפגוש את הנשיא"

רוב האורחים סירבו להשתתף ונשיא איראן ביטל ארוחה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מספר גופי תקשורת באיראן, דיווחו כי ארוחת סיום צום הרמדאן, או ארוחת איפטאר, שתוכננה ליום שישי בוטלה לאחר ש"99 אחוז" מהאמנים, השחקנים ואישי תעשיית הקולנוע של איראן סירבו להגיע, תוך שימוש בתירוצים שונים, כמו מגיפת קורונה, נסיעות או סיבות אחרות. לטענת התקשורת הסירוב נוסע כי "הם לא רוצים לפגוש את ראיסי".

אתר החדשות הרשמי של הממשלה IRNA הכחיש בתוקף את הדיווחים כ"בדיה מוחלטת", והתעקש שהאיפטאר בוטל עקב זיהום אוויר גבוה בטהרן. עוד פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית, כי ארוחת הערב הייתה אמורה להיות מוגשת בחצר פתוח של מתחם הנשיאות אך בשל זיהום הוחלט לקיים בתוך הבית, אך החלל היה קטן מכדי להכיל 170 אורחים. אך מנגד כלי תקשורת באיראן טוענים, כי הסיבה האמיתית לביטול הייתה סירובם של רוב המוזמנים להשתתף.

הזמנת אמנים ואנשי קולנוע הפכה בשנים האחרונות למסורת שנתית. ב-2018, רבים סירבו להזמנתו של הנשיא דאז חסן רוחאני, ואמרו כי לא מילא את הבטחות הבחירות שלו. מנהיגותו של ראיסי זוכה לביקורת חריפה בתקשורת, שכן המצב הכלכלי של איראן מתדרדר, ומחירי המזון ממשיכים לעלות. מספר דיווחים מציינים שאנשים רבים ממעמד הפועלים אינם יכולים להרשות לעצמם אפילו לחם וקונים אותו בהקפה.

נשיא איראן אברהים ראיסי אורחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד