ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
זלנסקי ימלא את הטפסים

ראש האיחוד האירופי מציעה לקייב מסלול מהיר לחברות

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ומשלחת של האיחוד האירופי נסעו לבירת אוקראינה בסוף השבוע, לראשונה מאז החלה פלישת רוסיה. שם הגישו לנשיא אוקראינה טפסים למילוי כדי להצטרף לאיחוד האירופי

ראש האיחוד האירופי מציעה לקייב מסלול מהיר לחברות
האיחוד האירופי צילום: ויקיפדיה

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, שהתה בקייב בסוף השבוע, והגישה לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ניירת עבור ארצו להצטרף לאיחוד האירופי. כשהיא מסרה את המסמכים במסיבת עיתונאים משותפת, היא אמרה: "כאן מתחילה הדרך שלך לקראת האיחוד האירופי".

"אנחנו מוכנים לתמוך בכם במילוי הטפסים האלה", אמרה פון דר ליין והוסיפה: "זה לא יהיה, כרגיל, עניין של שנים, אלא עניין של שבועות להשלים את השלב הזה של הצטרפות". הטפסים, היא הסבירה, מהווה בסיס לחוות דעת שמועברת למועצה האירופית. פון דר ליין אמרה שבכוונתה "להציג את בקשתה של אוקראינה למועצה האירופית בקיץ הקרוב".

במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת אמרה פון דר ליין: "רוסיה תרד בדעיכה כלכלית, פיננסית וטכנולוגית בזמן שאוקראינה צועדת לעבר עתיד אירופי". פון דר ליין נסעה לאוקראינה עם סגנה ג'וזפ בורל, שהוא גם נציב החוץ והביטחון של הגוש. זהו המסע, הראשון של בכירים באיחוד האירופי מאז פלשה רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר.

היא כתבה בטוויטר לאחר שביקרה בבוצ'ה: "היה חשוב להתחיל את הביקור שלי בבוצ'ה. כי בבוצ'ה האנושות שלנו התנפצה". כזכור בעיירת בוצ'ה נמצאו מאות גופות של אזרחים שהרוסים טבחו בהן.

בורל הודיע שהאיחוד האירופי יתן 8.2 מיליון דולר כדי להכשיר תובעים אוקראינים לחקור פשעי מלחמה, שרוסיה מואשמת בהן. הוא הוסיף כי הוא מקווה שהגוש יציע לקייב עוד 500 מיליון יורו בימים הקרובים.

האיחוד האירופי קייב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד