ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הפנטזיות של יאיר לפיד: "החרדים יביאו לבום כלכלי"

שר האוצר כבר משוכנע שהחרדים עתידים לעזוב את הכוללים ולשטוף את שוק העבודה "כמו העלייה הגדולה מברית המועצות בשנות ה-90" • "החרדים יביאו חדשנות ויצירתיות"

שר האוצר יאיר לפיד. צילום: פלאש90
שר האוצר יאיר לפיד. צילום: פלאש90

שר האוצר, יאיר לפיד, השווה אתמול (ד) את שילוב החרדים במעגל העבודה לעלייה מברית המועצות בשנת 1991.

בנאום ב'ועידת הנשיא', אמר לפיד, שכנראה שכנע את עצמו כי בעקבות הגזירות הכלכליות עשרות אלפי אברכים ינטשו את הכוללים ויצטרפו למעגל העבודה במשק: "הצעירים החרדים הקדישו את חייהם לידע ולמידע. הם יודעים לחשוב והם יודעים לחקור, ואם אנחנו רוצים ליצור פה כלכלה המבוססת על חדשנות ויצירתיות, הכניסה שלהם לשוק העבודה היא זריקת מרץ שאפשר להשוות אותה רק למה שקרה ב-1991, כשלמעלה ממיליון עולים משכילים וחרוצים הגיעו הנה מברית המועצות לשעבר והרימו את הכלכלה הישראלית".

לפיד גם הביע אופטימיות באשר להתאוששות כלכלת העולם מהמשבר שהיא חווה בשנים האחרונות: "בחודשים האחרונים, בפעם הראשונה אחרי מיתון ארוך, העולם משתנה לטובה. ארצות הברית, אחותנו הגדולה, נחלצת מהמשבר, הצמיחה משתפרת, והשווקים שלה מתאוששים. ה'בום' במזרח אינו נראה כאילו הוא הולך להיעצר, ואפילו אירופה מתחילה להתאושש.

"העובדה ששמרנו, תוך כדי המשבר העולמי, על משק בצמיחה גבוהה, המבוסס על חדשנות, עם אבטלה בשיעור שהוא מהנמוכים בעולם המערבי, מעמידה אותנו בעמדת זינוק שכמעט אין שני לה עכשיו כשהמגמה הגלובלית משתנה", סיכם.
לפיד חרדים כלכלה אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד