כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ניקיתם את התנור?

אזהרה: מסיר השומנים הזה עלול לגרום לכם לכוויות חמורות

רגע לפני שאתם מנקים את התנור לקראת חג הפסח כדאי שתשימו לב באיזה תכשיר אתם עומדים להשתמש | הממונה על התקינה פרסם אזהרה לציבור ובה קרא להפסיק מיידית את השימוש במוצר מסיר שומנים SNOW העלול לגרום לכוויות חמורות

אזהרה: מסיר השומנים הזה עלול לגרום לכם לכוויות חמורות
ניקוי תנור צילום: יוסי ריינר

זהירות: משרד הכלכלה והתעשייה קרא לציבור היום (ראשון) להפסיק את השימוש ואסר על מכירת המוצר מסיר שומנים "SNOW", שעלול לגרום לכוויות חמורות. זאת, לאחר שבבדיקה שנערכה באמצעות מכון התקנים נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי.

מסיר שומנים שעלול לגרום לכוויות חמורות

בבדיקה שנערכה מטעם הממונה ובאמצעות מכון התקנים נמצא כי המוצר, שמסומן בברקוד: 7290008424579, לא עומד בדרישות התקן. בבדיקה נמצא כי המוצר שייך לקטגורית R35, "גורם לכוויות חמורות", בניגוד לדרישת התקן.

יתר על כן, גורם הסיכון "גורם לכוויות חמורות" לא מסומן על גבי האריזה, יחד עם חוסר בהוראות שימוש, הוראות בטיחות והוראות אחסון. עוד עלה בבדיקה שההרכב הכימי "נתרן הידרוקסיד" לא מסומן על המוצר ולא קיים מנגנון עבור אריזת קשת פתיחה.

המחזיק במוצר שבתמונה מתבקש להפסיק את השימוש בו ולהרחיק מהישג ידם של ילדים. 

מכירה של מוצר זה אסורה בהחלט! במקרה של הימצאות המוצרים הללו במכירה, יש ליידע את מינהל התקינה.

הממונה על תקינה מדגיש כי על פי חוק התקנים תשי"ג- 1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו. עוד נמסר, כי המשרד ימשיך לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.

 

אזהרה סכנה חומרי ניקוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד