כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ניגוד עניינים חמור"

חשיפה: מועמדות היועמ"ש למשרת דיין וההצהרה השקרית של המשרד לשירותי דת

רשימת המועמדים למשרת דיין שנחשפה כאן ב'בחדרי' מעלה תהיות בקשר להרכבה ולהליך קבלת ההחלטות | בניגוד לנטען בעבר על ידי המשרד לשרותי דת, עולה כי שמו של יועמ"ש בתי הדין מופיע כמועמד, למרות הטענות לניגוד עניינים | פניה דחופה הוגשה ליועצת המשפטית לממשלה

חשיפה: מועמדות היועמ"ש למשרת דיין וההצהרה השקרית של המשרד לשירותי דת
שמעון יעקובי צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

בשלהי שנת 2021 הונחה על שולחנו של השר לשירותי דת מתן כהנא פנייה בקשר למועמדותו של שמעון יעקובי, מי שמשמש כיועץ המשפטי של בתי הדין, בה נטען כי מועמדותו של יעקובי למשרת דיין כרוכה בניגוד עניינים בין הייתר בטענה כי יעקובי נחשף לכל ההתכתבויות הפנימיות בעניין הוועדה וכן מקדם מספר חוקים בעניין הדיינים שעלולים לשמש אותו באם יבחר.

באופן מפתיע, במחלקה המשפטית במשרד לשירותי דת ענו לפנייה וטענו בשמו של עו"ד יעקובי כי "לאחר בירור מול עו"ד יעקובי, התברר כי עו"ד יעקובי אינו מועמד לדיינות ואין בדעתו לפנות למי מחברי הוועדה לבחירת דיינים בכדי להציע את מועמדותו לדיין בבתי הדין הרבניים".

אלא שהשבוע חשף כותב השורות רשימה חלקית של מועמדי בתי הדין, בה נמצא גם שמו של עורך הדין יעקובי, זאת בניגוד מוחלט להצהרת יעקובי שבאה כמענה לטענות בגין ניגוד עניינים. כאשר ההודעה עליה חתם איש המחלקה המשפטית במשרד לשירותי דת נמצאה כהצהרה שקרית.

השבוע הגיש שלמה ויזר פנייה דחופה ליועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין גלי בהרב מאירה, בה הוא דורש את התערבותה והתייחסותה לעניין, לכך שיעקובי מועמד למשרת דיין בניגוד להצהרה השקרית של המשרד לשירותי דת, במקביל למשרת יועמ"ש בתי הדין. כאשר בעצם לטענתו מדובר בניגוד עניינים חמור.

בתקופה האחרונה יעקובי עלה לכותרות בעקבות עימות עם נשיא בתי הדין, אחרי שיעקובי מצידו ביקש לקדם הצעת חוק לפצל את משרת נשיא בתי הדין מהרבנים הראשיים. כך שבמקום הרב הראשי שעומד כיום בראשות בתי הדין, ימונה אדם נוסף כאשר דרישת הסף היא כי נשיא בתי הדין יהיה חייב להיות עם כושר לדיינות, דבר בו לא מחזיקים הרבנים הראשיים כיום.

מאוחר יותר חשף 'בחדרי חרדים' התכתבות פנימית של עו"ד יעקובי בו הוא תוקף באנונימיות את נשיא בתי הדין והרב הראשי הגר"ד לאו, בין הייתר השווה יעקובי את הרב לאו ל"קורח", מייל שהגיע גם לשולחנה של נציבות המדינה שלבסוף דחתה את התלונה נגד יעקובי.

הוועדה למינוי דיינים שמעון יעקובי גלי בהרב מיארה משרד לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד