כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סמוך לשער יפו

הפלשתינים מאיימים: כניסת יהודים למלון - תוביל למשבר

בית המשפט קבע כי מלון פטרה בעיר העתיקה שייך ל"עטרת כהנים". בחמאס ובפת"ח מאיימים: "יביא לפיצוץ". מלון "פטרה" שימש במשך עשרות שנים תיירים רבים מכל רחבי העולם שפקדו את ירושלים, ועם הזמן הפך לאחד הסמלים הבולטים של העיר העתיקה

הפלשתינים מאיימים: כניסת יהודים למלון - תוביל למשבר
מלון פטרה בעיר העתיקה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גורמים פלשתיניים בירושלים מאיימים כי כניסתם של תושבים יהודים למתחם בית המלון "פטרה" הסמוך לשער יפו בעיר העתיקה, עלולה להצית משבר חדש בבירה - בדומה לסוגיית שכונת שייח' ג'ראח הנפיצה.

כבר כעת מסתמן שבקרב הפלשתינים יהיו מי שיבחרו לנצל את חבית חומר הנפץ שעליה מונחת הסוגיה סביב מלון המלון כתירוץ להתעמת עם ישראל.

מלון "פטרה" שימש במשך עשרות שנים תיירים רבים מכל רחבי העולם שפקדו את ירושלים, ועם הזמן הפך לאחד הסמלים הבולטים של העיר העתיקה. בשנת 2004 בוצעה עסקה שבמסגרתה נמכר המלון לאנשי עמותת "עטרת כהנים" מידי הכנסייה היוונית אורתודוכסית. לאחר שנחשף דבר העסקה, סערו הרוחות ואנשיו של הפטריארך החלו להתכחש למכירת הנכס, אלא שבבתי המשפט נקבע כי העסקה תקפה. הפטריארכיה ערערה, וההליכים המשפטיים טרם הסתיימו. כך דווח ב'ישראל היום'.

בימים האחרונים מארגנים הפלשתינים פעולות מחאה על רקע כניסת יהודים למתחם בית המלון, במה שנתפס בעיניהם כצעד ראשון "לקבוע נוכחות יהודית" באזור שער יפו, שרוב הנכסים בו שייכים לכנסיות הנוצריות.

בחמאס כבר מנצלים את הסכסוך סביב המלון וקראו לציבור הפלשתיני לצאת ולהתנגד למה שכינו "פשע חדש שמטרתו לייהד את העיר". קריאות דומות השמיעו גם פעילים מארגונים פלשתיניים אחרים, ובהן אזהרה כי: "כניסת המתנחלים למלון עלולה להוביל למהומות אלימות, כמו אלה שהתרחשו בשנה האחרונה בשייח' ג'ראח בעקבות הכוונה לפנות משפחות פלשתיניות מבתיהן".

לא רק בחמאס מאיימים באלימות. שאדי מטור, מראשי תנועת פת"ח במזרח ירושלים, הזהיר בשיחה עם "ישראל היום" כי: "לא ניתן יהיה למנוע מהצעירים הפלשתינים במזרח ירושלים להגן על אדמתם וזה יכול להביא לפיצוץ. זה לא קשור לחמאס או לפת"ח, אין פה עניין מפלגתי. כל הפלגים הפלשתיניים מאוחדים סביב עניינים מהסוג הזה, יש סולידריות. אם ישראל בפעולותיה תדחוף אותנו לזה, אז התגובה תהיה שייח' ג'ראח מספר שתיים, שם ניסיתם את כל אמצעי הדיכוי ולא הצלחתם, כמו גם בחאן אל־אחמר".

פטרה מלון עטרת כהנים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד