כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חרדי הגיש הצעת רכישה ל'אמפייר סטייט בילדינג'

טייקון הנדל"ן הנו-יורקי רובין שראן, מבאי ביתו של הגר"ח קנייבסקי, הגיש השבוע הצעת רכישה לגורד השחקים 'האמפייר סטייט בילדינג' במנהטן • מציג שני מיליארד דולר

רובין שארן. צילום: יח"צ
רובין שארן. צילום: יח"צ

טייקון הנדל"ן החרדי מניו-יורק רובין שראן הגיש השבוע הצעת רכישה לגורד השחקים 'האמפייר סטייט בילדינג' במנהטן.

שראן, העומד בראש חברת הנדל"ן 'קמבי'ס אינטרנשיונל', הציע לחברה המנהלת את הנכס שני מיליארד דולר עבור הבניין המהווה את אחד הסמלים הבולטים של ניו-יורק.

עורך דינו של שראן אמר כי מוכן כבר לתת 50 מיליון דולר עם חתימת החוזה, ולסגור את העיסקה בתוך 90 יום. טייקוני נדל"ן במנהטן מעריכים כי ערכו של הנכס ההיסטורי הינו לפחות שניים וחצי מיליארד דולר. במסגרת ההצעה יוכלו בעלי החברה הנוכחית להישאר בעלי עניין במידה ויחפצו בכך.

משפחת מלקין וקרן הלמסלי, המחזיקים בחוזה שכירות משנה, צריכות לאשר את העסקה המוצעת, שזקוקה גם לתמיכת המשקיעים האחרים.

האמפייר סטייט בילדינג הוא גורד שחקים בניו-יורק, הממוקם בצומת השדרה החמישית ורחוב 34. גובהו 381 מטר (עם התורן בראשו, 436 מטר) ובו 102 קומות. הבניין נחנך באופן רשמי ב־1 במאי 1931, ונטל את תואר הבניין הגבוה ביותר בעולם מבניין קרייזלר, שנשא בו עד אז (למשך שנה אחת בלבד).

במשך שנים רבות היה בניין אמפייר סטייט הבניין הגבוה ביותר בעולם. לאחר קריסת התאומים בעקבות פיגועי 11 בספטמבר 2001, שב להיות הבניין הגבוה ביותר בניו יורק. בבניין אמפייר סטייט יש 6,500 חלונות, 73 מעליות ו-1,860 מדרגות מפרידות בין מפלס הרחוב לקומה 102 בראש הבניין, שבה ממוקמת מרפסת תצפית ציבורית, המאפשרת לצופים לראות את נופה של העיר והיא יעד מועדף על תיירים.

בלילות, מאירים זרקורים צבעוניים את ראש המגדל. התאורה נקבעת בהתאם לתקופה או לאירועים מיוחדים.

רובין שראן הוא בעל צדקה מהגדולים בעולם שאינו זז ללא ברכתם של גדולי התורה. הוא למד בישיבת תורה אור, מרבה לבקר בארץ, ונמנה על באי ביתו של הגר"ח קנייבסקי.
רובי שרון האמפייר סטייט בילדינג מנהטן רכישה נדל''ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד