כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"ידיד אמיתי של ישראל"

צרפת תגיע שוב לקלפי: מה אנחנו יודעים על המועמדים?

נשיא צרפת עמנואל מקרון יתמודד ראש בראש מול מועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן בסיבוב השני בהמשך החודש, לאחר שהשניים השיגו את מירב הקולות בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות צרפת. מקרון התמודד מול לה פן לפני 5 שנים, וההיסטוריה חוזרת

צרפת תגיע שוב לקלפי: מה אנחנו יודעים על המועמדים?
עמנואל מקרון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא צרפת המכהן עמנואל מקרון, איש מרכז, מתמודד לבחירה מחדש. כהונתו של מקרון עמדה בסימן עליות ומורדות. נגיף הקורונה פגע בו בסקרים כמו כמעט כל מנהיג בעולם. אך לקראת הבחירות ב-24 באפריל, הוא מוביל בסקרי דעת קהל.

נראה היה שמקרון הניח בצד את הקמפיין המסורתי עד לפני שבועיים, והתמקד במאמצים דיפלומטיים, בעיקר עם רוסיה ואוקראינה. היהודים בצרפת חלוקים בדעות לגבי מקרון, קולות בעד ונגד נשמעים בכל פינה יהודית, אך מספר יהודים בצרפת ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אומרים שהם יצביעו למקרון. "נכון שהוא לא המועדף עלינו, אבל מול לה פן שיש לה עבר אנטישמי והיא רוצה לאסור שחיטה כשרה בצרפת, ההחלטה לתמוך במקרון ברורה".

יריבתו של מקרון היא מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן, שגם התמודדה נגדו במהלך הבחירות לנשיאות ב-2017. בניגוד למקרון, לה פן מנהלת קמפיין כבר חודשים, תוך התמקדות באינפלציה. היא ספגה ביקורת באירופה על עמדתה ב-2017 נגד האיחוד האירופי ונאט"ו, כיום שני שחקנים מרכזיים בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה.

היא גם עוררה מחלוקת על רצונה לאסור כיסוי ראש מוסלמי בפומבי, כמו גם לאסור שחיטה כשרה ליהודים ולמוסלמים. לה פן גם פעלה במשך שנים לטובת צמצום משמעותי של ההגירה מחוץ לאירופה.

בשבועות הקרובים יהיה קמפיין אינטנסיבי יותר, במיוחד מצד מקרון, כשהוא מבקש להשיג כהונה שנייה. סקרים חדשים שפורסמו בסוף יום ראשון מצביעים על סיבוב שני צמוד.

מרקו סרביה שעלה לארץ מצרפת לפני יותר משלושים שנה, מנהל את הסניף הישראלי של המפלגה של מקרון בארץ. אזרחי צרפת שעשו עליה יכולים להצביע בבחירות לנשיאות צרפת. מרקו אמר ל-Jerusalem post לגבי הקשר עם ישראל, כי מקרון מקבל ציונים גבוהים, "הוא נפש התאומה של ישראל והוא ממשיך לדבוק בפתרון שתי המדינות. הוא ידיד אמיתי של ישראל. הוא חוקק חוק מהפכני למדי לפיו אנטי-ציונות היא אנטישמיות, חוק שהיה פורץ דרך. כמובן שצרפתים יכולים לבקר את ישראל, אבל מי שמתנגד לקיומה של מדינת ישראל נחשב לאנטישמי".

מנגד יונתן-סימון סלם, יועץ פוליטי העובד עם מנהיגים ברחבי העולם, אמר ל-Jerusalem post. כי עולים רבים מבולבלים מאוד ויהיה להם קשה להחליט עבור מי להצביע. הוא הוסיף כי "מקרון ייבחר, אבל הוא לא היה נשיא מדהים עבור ישראל והיהודים. אנחנו, כיהודים צרפתים, רוצים שהמדיניות תשתפר עבור ישראל. הוא ביטל את כל המיזמים עם ישראל, והוא לא עשה הרבה כדי לקדם את היחסים".

מרין לה פן מקרון צרפת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד