כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בהשתתפות רבנים ואישי ציבור התקיים

מעמד מרומם של הנחת אבן הפינה למרכז הרפואי של "חיים לילד" בסמיכות לים המלח

מעמד הנחת אבן הפינה למרכז הרפואי הגדול "רגעים קסומים" של ארגון "חיים לילד" בראשות הרב ראובן סקלר, נערך השבוע בהשתתפות הרב שלמה לנדאו, רב איזורי מגילות תמר, ח"כ יואב בן צור, ח"כ יצחק פינדרוס, ראש המועצה האזורית תמר מר ניר ונגר, הרב חיים פרל רבה של נציבות כבאות והצלה, פרופסורים ואנשי רפואה, קציני המשטרה, נציגי המועצה ואישי ציבור

מעמד מרומם של הנחת אבן הפינה למרכז הרפואי של "חיים לילד" בסמיכות לים המלח
הנחת אבן הפינה צילום: יח"צ

המעמד המרגש והמרומם במיוחד ביום שני השבוע במועצה תמר, במהלכו הונחה אבן הפינה לבית מרפא "רגעים קסומים" של ארגון "חיים לילד", הממוקם בסמיכות לים המלח, עבור חולי סיסטיק פיברוזיס וחולים במחלות ריאה.

המרכז החדש שיוקם נועד עבור חולי CF וחולי מחלות ריאה. החולים זקוקים לאקלים היבש ולריכוז אחוזי החמצן הגבוהים של ים המלח כמו אויר לנשימה. אזור זה ידוע בסגולותיו הרפואיות גם לחולי פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס ודלקות פרקים.

יו"ר ארגון "חיים לילד" הרב סקלר עמל מזה שנים להגיע לרגע המיוחל והמיוחד הזה. ואכן ברוך ה', לאחר 7 שנות מאמץ נחתם הסכם הקצאת הקרקע עם מנכ"ל מקרקעי ישראל מחוז דרום ובכירי המועצה האזורית תמר. הקצאת הקרקע תאפשר, בסיועם של נדיבים ותורמים, להקים את המרכז החדש, שבו יהיו חדרי ארוח במבנה מפואר ורחב ידיים.

במעמד המיוחד השתתפו רבנים, חברי כנסת, אישי ציבור, רופאים ומומחים ובני משפחות החולים, שהגיעו לציון היום המיוחד של הנחת אבן הפינה להקמת המרכז שהחולים ובני משפחותיהם כה מייחלים לסיום בנייתו.

עוד לפני תחילת האירוע הוזמנו האורחים ליהנות מכיבוד עשיר למהדרין, תוצרת הקייטרינג של השף יוסי הבלין מביתר עילית.

את האירוע הנחה הרב נחמן הרמן, אב לילד חולהCF  שביקש להדגיש כי "אנחנו נמצאים היום ב'רגעים קסומים' מקום שיתן הרבה רגעים קסומים לאלה שיבואו לכאן, ואני אומר זאת מניסיון".

ראשון הנואמים כובד יו"ר ארגון 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר: "הצורך של החולים הביא אותנו אל הפרויקט הגרנדיוזי הזה של חסד, הקריה הרפואית על גדת ים המלח. מצאנו שותפים לרעיון את ראשי מינהל מקרקעי ישראל מחוז דרום, חברי המועצה ואת סגל אנשי המקצוע שלה ובראשם את ראשי המועצה האזורית תמר, אשר יחד עם רבים וטובים במשרדי הממשלה ואנשים עם לב יהודי רחב, נלהבו מהיכולת לעזור לאנשים שכה הרבה סובלים.

על החסד הזה, מרחפות שלוש נשמות יקרות של ילדים קטנים. זה סיפורה מלא הכאב והאמונה של הגב' מזל קוריאט המלווה את הפרויקט הקדוש הזה מתחילתו, ללא לאות וללא שעות, פרויקט הנבנה לעילוי נשמת שלושת ילדיה שנפטרו ממחלת הסיסטיק פיברוזיס".

בסיום דבריו הזמין הרב סקלר את ראש המועצה מר ניר ונגר, לצקת את אבן הפינה ולחתום על מגילת היסוד.

לאחמ"כ נשאו דברים ח"כ הרב יואב בן צור, ח"כ הרב יצחק פינדרוס, מר ניר ונגר ראש המועצה תמר ורב נציבות כבאות והצלה, הרב חיים פרל..

חיים לילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד