י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הערבים פסימיים מהיהודים

זה מה שחושב הציבור הישראלי על מצב הכלכלה

מדד אמון הצרכנים במרץ 2022, לעומת פברואר 2022: נרשמה ירידה של 1%. ע"פ נתוני הלמ"ס, בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד הוא 31%-, ומצביע על פסימיות רבה יותר משל קבוצת האוכלוסייה היהודית, שאצלה ערך המדד הוא 16%-

זה מה שחושב הציבור הישראלי על מצב הכלכלה
קניות בישראל צילום: ROni Schutzer/FLASH90

נרשמה ירידה במדד אמון הצרכנים בישראל, בחודש מרץ 2022, כאשר המדד עמד על 19%-, לעומת 18%- בפברואר 2022. כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

הלמ"ס הציגה את מדד אמון הצרכנים בחודש מרץ 2022, לפי תעסוקה, רמת השכלה וקבוצת אוכלוסייה:

- המדד בקרב המועסקים ובקרב אלה שאינם מועסקים עומד על 18%- ו-20%-, בהתאמה.

- בקרב חסרי תעודת בגרות ערך המדד 27%-, ומצביע על פסימיות רבה יותר משל בעלי תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית ובעלי תעודה אקדמית שאצלם ערך המדד 18%- ו-12%- בהתאמה.

- בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד הוא 31%-, ומצביע על פסימיות רבה יותר משל קבוצת האוכלוסייה היהודית שאצלה ערך המדד הוא 16%-.

יצוין כי "סקר אמון צרכנים" הוא סקר חובה במדינות החברות בארגון ה-OECD (ארגון בין-לאומי לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי). עם הצטרפות מדינת ישראל כחברה בארגון זה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה החלה לבצע סקר זה באופן חודשי שוטף, החל ממרס 2011.

סקר זה נועד לספק מידע חודשי עבור מערכת אינדיקטורים לצורך אבחון מצב המשק. הסקר מתבצע בקרב מדגם מייצג של בני 21 ומעלה.

בהתאם למתודולוגיה המעוגנת בהנחיות ה-OECD, "סקר אמון צרכנים" בישראל אוסף מידע על הערכות כלליות של פרטים לגבי המצב הכלכלי של משק הבית והמצב הכלכלי במדינה, ציפיות לשינויים במצב זה, ומידע על תכניות הקשורות לחיסכון ולביצוע רכישות גדולות בעתיד הקרוב. ממצאי הסקר ישמשו את מקבלי ההחלטות במגזר העסקי ובמגזר הציבורי בבואם לבחון ולתכנן מדיניות עסקית וכלכלית.

המשק הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד