כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לשנות תפיסות וסטראוטיפים"

ירושלים: תקציב של מיליונים למעסיקי ערביות ומוסלמיות

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה יוצאת במקצה 2022 המיועד לתמרץ מעסיקים לקלוט עובדות חדשות ממזרח ירושלים, בהיקף של 7 מיליון ש"ח. השרה אורנה ברביאי: "הכשרה והעסקת נשים מהמגזר הערבי, יגדילו את הפריון וישפיעו ישירות על חוסנה הכלכלה של ישראל". שלמה אטיאס מנהל הרשות: "המסלול נועד לשנות תפיסות וסטראוטיפים קיימים בעולם התעסוקה"

ירושלים: תקציב של מיליונים למעסיקי ערביות ומוסלמיות
דוכן מזון במזרח ירושלים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

משרד הכלכלה והתעשייה הודיע כי יעודד את שילובן של עובדות חדשות תושבות מזרח ירושלים בשוק העבודה, בהיקף של שבעה מיליון ש"ח.

על פי הודעת משרד הכלכלה והתעשייה, הרשות להשקעות במשרד תסייע גם השנה למעסיקים בשילובן של נשים שמתגוררות בשכונות מזרח ירושלים. הסיוע יינתן בדרך של הקצאה תחרותית במסלול הון אנושי 4.63 של הרשות. המסלול נועד לעודד מעסיקים לקלוט עובדות חדשות מהאוכלוסייה הערבית תושבות מזרח ירושלים במרבית ענפי התעסוקה.

נמסר כי הסיוע יינתן כהשתתפות בעלות השכר של העובדות החדשות, לתקופה של 24 חדשים: שיעור הסיוע יעמוד על 30% מעלות שכרה של העובדת (עד 115,200 ש"ח למשרה). רק עם העסקה של לפחות 2 עובדות חדשות תושבות מזרח ירושלים. כמו כן, שכר העובדת לא יפחת משכר המינימום בתוספת כל עלויות המעביד.

מנהל הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה, שלמה אטיאס, מסר: "שילובן של אוכלוסיות ששיעור השתתפותן בתעסוקה נמוך, הינה משימה חברתית כלכלית חשובה. המסלול נועד לקדם שוויון הזדמנויות לאותן הנשים מהאוכלוסייה הערבית בצבירת ניסיון תעסוקתי, שיקדם את העובדות גם בעתיד ולצד זאת, לייצר מגוון תעסוקתי ולשנות תפיסות וסטראוטיפים קיימים בעולם התעסוקה. המחסור בעובדות ועובדים בכל ענפי המשק, במיוחד בעת הזו, יכול לקבל מענה חשוב ככל שישתלבו יותר עובדים מאוכלוסיות המיעוטים בישראל".

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, מסרה: "שילובן של אוכלוסיות מגוונות בשוק העבודה ובוודאי ייצוג שוויוני של נשים, הוא יעד לאומי. הכשרה והעסקת נשים מהמגזר הערבי, יגדילו את הפריון וישפיעו ישירות על חוסנה הכלכלה של ישראל".

מזרח ירושלים משרד הכלכלה נשים מוסלמיות שוק העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד