י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מתעלים" ללימוד מוסר יומי

ארחות יושר: פתיחת התוכנית החדשה בבית ראש הישיבה

"לימוד המוסר הוא לא ממידת חסידות – אלא מעיקר הדין", הדברים נאמרו ע"י ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטין בכינוס מיוחד במעונו במעמד הגאון רבי שרגא שטיינמן והגאון רבי אברהם ישעיהו קנייבסקי בנו הגדול של מרן שר התורה זצ"ל. במעמד הוכרז על פתיחת תוכנית לימוד "מתעלים" לעילוי נשמת מרן שר התורה זצ"לכאשר החלק הראשון בסדרה יוצא לאור בימים אלו במהדורת הרב אברהם מויאל

ארחות יושר: פתיחת התוכנית החדשה בבית ראש הישיבה
כינוס ארחות יושר בבית הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

בכינוס מרומם ומיוחד שהתקיים במעונו של מרן ראש הישיבה שליט"א הוכרז על פתיחת תוכנית "מתעלים" ללימוד מוסר יומי, ע"י ארגון "ארחות יושר" לע"נ מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל.

מעת שהסתלק מרן שר התורה זצ"ל ביום שושן פורים, הגיעו אל ראשי "ארחות יושר" מאות פניות, ממרביצי תורה ויראה ועד נערים וצורבים, בבקשה ש"ארחות יושר" כארגון שהוקם ע"י מרן שר התורה זצוק"ל לחיזוק לימוד המוסר, ייפעל עתה לחיזוק מיוחד, ובפרט לאור קריאת יבדלחט"א ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בהספדו על מרן זצ"ל, שקרא להתחזק בלימוד המוסר.

לאחר מחשבה רבה והתייעצות עם גדולי תורה ומוסר, הוחלט בארחות יושר על פתיחת מסלול לימוד מיוחד - בנוסף לתוכניות הלימוד הקיימות בהם נלמד כעת הספר "מסילת ישרים", - לאלו החפצים להצטרף כעת ללגינו של מלך לע"נ מרן שר התורה זצ"ל.

השבוע כאמור התכנסו בבית ראש הישיבה הגרי"ג אידלשטיין, הגאון רבי שרגא שטינמן ראש ישיבות ארחות תורה, והגאון רבי אברהם ישעיהו קנייבסקי בנו הגדול של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ונשיא ארחות יושר, להכרזה על פתיחת התוכנית.

ראש הישיבה אמר בדבריו: לימוד ספרי מוסר, אין זה ממידת חסידות, אלא זה חיוב מעיקר הדין. הרי יש יצר הרע לאדם, והיצר הרע לא ישן, הוא כל הזמן מפתה את האדם לעבירות. ועל כן צריך כל הזמן חיזוק תמידי, ללא הרף, כדי להלחם ביצר הרע המפתה באופן תמידי, והדרך להתחזק היא לקבוע קביעות בלימוד ספרי המוסר, כמו שאמרו בגמרא "ארבעה דברים צריכים חיזוק" וכתב רש"י שיתחזק בהם אדם תמיד בכל כוחו. תמיד זה בכל יום, לפחות פעם ביום. מהגר"א ז"ל כתוב ב"מעשה רב" שהיה לומד מוסר כמה פעמים ביום. וזה זיכוי הרבים ועושים את זה לעילוי נשמת רבי חיים זצ"ל, הקב"ה יעזור שיהיה בזה סייעתא דשמיא ויהיה מזה חיזוק.

כאמור, הוחלט ב"ארחות יושר" לצאת בתוכנית "מתעלים" לימוד מוסר יומי לעילוי נשמת מרן זצוק"ל במסגרת התוכנית "מתעלים" יצאו לאור סדרת ספרי מוסר לתקופת שנת האבל על מרן שר התורה זצ"ל, כל ספר יכיל לימוד מוסר יומי לתקופה של חמישים יום.

לקראת חג הפסח – יום השלושים להסתלקות מרן שר התורה זצוק"ל, יצא לאור הספר הראשון בסדרה במהדורת הרב אברהם מויאל "בין אדם לחבירו" - לימוד מיוחד לימי ספירת העומר, מחג הפסח עד חג השבועות, ספר מוסר זה מחולק ללימוד יומי, ובו פרקים מספרי המוסר שיצאו לאור ע"י "ארחות יושר", העוסק בענייני בין אדם לחברו השייכים לימי הספירה שבהם יש להתחזק במיוחד בנושא זה.

המהדורה הנוכחית יוצאת לאור בסיועו המיוחד של מזכה הרבים הרה"צ רבי אברהם מויאל, רב קהילת אש-החיים בניו יורק ומדמויות ההוד של בני החבורה בישיבת מיר בירושלים, שזכה להימנות על באי ביתו של שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.

הספר יופץ סמוך לחג הפסח, וניתן לקבלו במייל: [email protected] וכן להתעדכן בפרטי מקומות החלוקה לאורך השנה כולה בטליושר: 033064862.

ארחות יושר הרב גרשון אדלשטיין הרב שרגא שטיינמן הרב אברהם ישעיהו קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד