י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למעט בשיחה פרטית

קנדה תוציא מוחץ לחוק את הכחשת השואה

קנדה מתכוונת להוציא הכחשת השואה מחוץ לחוק, מהלך שזוכה לגיבוי של הקואליציה, כולל המפלגה הליברלית והשמרנית. הצעת החוק תנוסח באופן שמתאים לחוקים הקנדיים הקיימים, שאוסר שנאה וקידום רצח עם

קנדה תוציא מוחץ לחוק את הכחשת השואה
אנדרטת שואה אילוסטרציה צילום: Pixabay

הכחשת השואה בפומבי תיאסר בקרוב בקנדה, וזאת במאמץ נוסף להדוף את האנטישמיות הגואה. הממשלה הפדרלית בשיתוף מפלגות מהאופוזיציה והקואליציה, יקדמו חוק שאוסר הצהרות בהן יש הכחשת שואה, או להמעיט בהרג של יהודים על ידי המשטר הנאצי. בהצעת החוק יודגש כי הכחשת שואה בעת שיחה פרטית לא תהווה עילה לפלילים.

"אין מקום לאנטישמיות ולהכחשת שואה בקנדה", אמר מרקו מנדיצ'ינו, השר לביטחון הציבור, לערוץ הקנדי CTV. "לכן התחייבנו לאסור את קידום האנטישמיות באמצעות הכחשה או הקטנת השואה. השואה הייתה אחד הפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית. עלינו לשמר את זכרו, להילחם באנטישמיות בת זמננו ולהיות חד משמעיים כשאנו אומרים לעולם לא עוד".

ארווין קוטלר, פעיל זכויות האדם שכיום הוא השליח המיוחד של קנדה לשימור זיכרון השואה ומאבק באנטישמיות, אמר: "הכחשת שואה ועיוות מהווים התקפה אכזרית על הזיכרון, האמת והצדק - עלילה אנטישמית כדי לכסות את הפשע הגרוע ביותר בהיסטוריה, ובכך לפגוע בניצולי השואה ובמורשתם".

"קנדים יהודים מהווים אחוז אחד מאוכלוסיית קנדה, אך הם יעד של 62% מכל פשעי השנאה על רקע דתי", אמר ריצ'רד מרסו, סגן נשיא המרכז לענייני ישראל ויהדות. "אנחנו חיים בתקופה של אנטישמיות גואה". קנדה תצטרף לשורה של מדינות אירופיות, בהן גרמניה, יוון, צרפת, בלגיה וצ'כיה, שכבר אסרו על הכחשת שואה.

הכחשת שואה קנדה פלילי ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד