י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

מאבטח ירה והרג יהודי שצעק "אללה אכבר" בכותל

יהודי נורה הבוקר בכותל המערבי לאחר שמאבטח אזרחי ירה בו כשצעק "אללה אכבר" וניסה להוציא דבר מה מכיסו בעת שהיה בשירותים • מעצרו של החשוד בירי הוארך

מאבטח ירה והרג יהודי שצעק "אללה אכבר" בכותל

אירוע ירי בכותל המערבי: מאבטח אזרחי ירה הבוקר (ו) ביהודי שצעק "אללה אכבר" וניסה להוציא דבר מה מכיסו, בעת שהיה בשירותים בכותל בעיר העתיקה. כך דיווחה המשטרה.

פרמדיקים של מגן דוד אדום וכונני 'איחוד הצלה' ניסו לבצע באיש, דורון בן שלוש בן 46, שנפצע באורח אנוש, נסיונות החייאה, אך ללא הועיל, ולבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

מדובר ביהודי צרפתי שהיה מבאי בית התמחוי של ארגון 'כולל חב"ד' השוכן סמוך לרחבת הכותל. אחד ממכריו אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי המנוח היה אישיות מוכרת למשטרה, וכי הוא היה תחת צו הרחקה מסביבות הכותל, שתוקפו פג לפני שבוע.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי המאבטח ירה ככל הנראה עשרה כדורים אל עבר האיש מטווח קצר.

המאבטח נלקח לחקירה ובשלב זה טרם ניתן לקבוע האם פעל על פי הנהלים.

עדי ראייה סיפרו: "לפתע שמענו יריות שהגיעו מאזור השירותים. משהו כמו עשרה כדורים. נשכבנו על הרצפה".

לפי המשטרה, ככל הנראה מדובר בתמהוני. צוותי זיהוי פלילי וזק"א במקום.

זאבי חפץ פראמדיק מד"א ירושלים סיפר ל'בחדרי חרדים' "בהגיענו למקום מצאו אדם שנורה בגופו, ללא דופק וללא נשימה, לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו"

דוד לף חובש מתנדב של 'איחוד הצלה' סיפר: "הייתי יחד עם בני משפחתי ברחבת הכותל בטקס בר מצווה והנחת תפילין לפתע שמענו קולות ירי, חשתי למקום והתחלתי בפעולות החייאה תוך כדי שלמקום הצטרפו חובשים נוספים של איחוד הצלה מיחידת האופנולנסים, למרבה הצער נקבע מותו בזירה, המשטרה בודקת את הנסיבות".

ממשטרת ירושלים נמסר כי בשירותים הציבוריים שברחבת הכותל ירה מאבטח אזרחי בצעיר יהודי שהיה בשירותים, לדברי המאבטח צעק "אללה וואכבר" והוציא דבר מה מכיסו, נסיבות המקרה נחקרות.

שופטת בית משפט השלום בירושלים האריכה את מעצרו של החשוד בירי, מאבטח בן 25 תושב הצפון, עד יום ג' בשבוע הבא, החשוד שומר על זכות השתיקה.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ הביע צער כבד וכאב עמוק על המקרה, ואמר כי נותן אמון במשטרה שתחקור את האירוע. "ללא קשר לנסיבות מקרה כזה הוא טרגדיה קשה".







כותל מערבי משטרה ירי מד''א יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד