כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התרחק וירה צרורות

נמנע אסון: שוטר פלסטיני חמוש ניסה לבצע פיגוע ירי ביישוב

שוטר פלסטיני חמוש ניסה להיכנס ליישוב ורד יריחו אך נעצר על ידי השומר. הוא התרחק מהמקום וירה לעברו צרורות. לאחר שנעצר הודה כי התכוון לבצע פיגוע

נמנע אסון: שוטר פלסטיני חמוש ניסה לבצע פיגוע ירי ביישוב
אילוסטרציה צילום: pexels

שוטר מכס פלסטיני חמוש ניסה אמש (ראשון) להיכנס ליישוב ורד יריחו בכוונה לבצע פיגוע ירי, כך נחשף היום בחדשות הערב ב'כאן 11'. השוטר הגיע בניידת משטרה פלסטינית שגנב, והשומר ביישוב התעמת איתו ואסר עליו להיכנס ובכך מנע את האסון.

לאחר שהשוטר הפלסטיני התרחק, הוא ירה באוויר מחסנית שלמה, לאחר מכן, ירה באוויר שני צרורות, כשהוא נמצא במרחק של כקילומטר מהיישוב. הוא נעצר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, הודה בכוונתו לבצע פיגוע, וכעת נבדק אם יש לו זיקה לג'יהאד האסלאמי.

גורם ביטחון פלסטיני אמר ל'כאן חדשות' כי ברשות הפלסטינית "מבינים את חומרת המעשה ומתנערים ממנו. הוא לא מייצג את מנגנוני הרשות" - אבל מאז 2010 ביצעו אנשי ביטחון פלסטיניים שישה פיגועים, חמישה מתוכם פיגועי ירי, האחרון לפני כשנתיים.

פלסטינים פרצו אמש למתחם קבר יוסף בשכם והשחיתו אותו. בדיווחים פלסטיניים נאמר כי ההמון הגיע למתחם הקבר במהלך צעדת הזדהות עם תושבי ג'נין. מושל שכם אברהים חמדאן אמר שהרשות הפלסטינית תשפץ ותשקם את האתר באופן מידי - ולא תיתן לגופים זרים להתערב בעניין.

בהודעה מטעמו כתב רמדאן כי שכם היא עיר שמכילה בתוכה את שלוש הדתות ובה חיים תושבים תחת דגל האהבה והסובלנות והשלום. עוד נכתב בהודעה כי קבר יוסף נחשב למקום דתי על ידי משרד ההקדשים המוסלמים של הרשות, וכיוון שהוא נמצא בשטח הרשות הפלסטינית היא זו שאחראית לשמור על כבודו, להגן עליו ולשפץ אותו.

בתגובה לאירוע אמר היום ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה: "ראיתי את התמונות והזדעזעתי. אנחנו לא נשלים עם פגיעה כזאת, במקום קדוש לנו, ערב פסח, ונגיע לפורעים. אנחנו כמובן נדאג לבנות מחדש את מה שהם החריבו, כפי שאנחנו עושים תמיד".

שוטר פלסטיני פיגוע ירי ורד יריחו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד