כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות

למי הזמין יודה משי זהב אמבלונס • הרגע המרגש של החתן הפצוע • מי מחבק את הרב יענקל'ה גלויברמן • מי תובע את מי ולמה • ומי הממלא-מקום של הרב מצגר • ויש לייבל'ך

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות



יובל עצבני

השדרן דודי שוומנפלד, העצבני של החרדים, חגג השבוע יובל שנים לבואו. אבל כשהמאזין הראשון שעלה על הקו בתוכניתו ברדיו 'קול ברמה' אמר: "מדבר יצחק דוד גרוסמן ממגדל העמק' - העצבן החל לגמגם והחליף צבעים שנשמעו בשידור.

בערב החברים החליטו לחגוג לו בהפתעה. סחבו אותו (עם משפחתו) להשתתף בחגיגת 'שבע ברכות' לבתו של מ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, בעוד החזן דובהל'ה הלר הכין תפאורה (כלומר, הפעיל את אשתו).

כשהסתיימו 'השבע ברכות' בשעת ערב מאוחרת, ביקש דודי לנסוע אל ביתו במגדל העמק, שעתיים נסיעה, ולא הבין מדוע ידידו מתעקש לשבת במסעדה. למגינת ליבו, אפילו ביתו זו אשתו תמכה בדרישת הידיד והמליצה בחום על "ישיבה קצרה לנוח במסעדה".

כשדודי נכנס ל'רודריגז' בהר חוצבים הוא קלט מול עיניו את שלט היובל קיבל סחרחורת, אחז בשולחן ולא הצליח להחליט אם להגיב בהתפעלות או בכעס. זקן החברים, יהודה משי זהב, הגיב ספונטנית בהזמנת אמבולנס.



• יהודה, מי ישלם על הזמנת האמבולנס?

"יש לי מנוי".

משפחת הלר הכינה גם ספר איחולים בכריכת עץ מהודרת, והחברים שזרמו השאירו איחול כתוב וחתום.

• האמרגנית שושי הלר, מה כתבת בספר הזכרונות?

"על החלון ישבתי ומה לכתוב - חשבתי, לפתע נפל העפרון וזהו סוף הזכרון".

הלייבל'ך של לייבל'ה

• הרכש החדש של 'משפחה': שלוימי גיל, פעם 'שעה טובה' ובשנתיים האחרונות 'בקהילה', יתחיל לרוץ בשטח בשביל המגזין מהר חוצבים.

• יענקי ביכלר, החצי של 'האחים ביכלר', התעופף השבוע לניו-יורק. החצי השני, יום-טוב, נשאר לשמור על האינטרסים.

• המפיקה תהילה גרינפלד, תותח ההפקות של רדיו 'קול חי', כבר לא מרימה טלפונים בתחנה.

• רכש חדש לרדיו 'קול חי': השדרן יניב מאירי,לשעבר מקול ברמה, מונה לסגן מנהל מחלקת החדשות.

• רדיו 'קול ברמה' התגבש ביום רביעי בפארק הלאומי ברמת-גן. ככה זה נראה:



• פה קבור הכלב: מי צריך לקנות כרטיס לאיחוד של 'כוורת'? בבוקר יום חמישי יכלו מאזיני תכנית המוזיקה החסידית של 'קול חי' לשמוע מספר פעמים חלקים מההופעה של הלהקה וגם שירת נשים.

• תוכנית הבוקר שמשודרת בכל יום מ-8 עד 10 ברדיו 'קול ברמה', בהגשת השדרן מרדכי לביא, נקטעה ביום שלישי ללא התרעה בשעה 9:10. מאותה דקה ועד סיום התוכנית הושמעו שירים בלבד. פיצוץ?

קול ברמה: "מוטי נקע את הרגל לפני מספר ימים, ומדדה על קביים. במהלך התכנית קיבל התקף חזק של כאב ולא יכול היה להמשיך לשדר... רפואה שלמה".

• צביקה כהנא, מנהל המגזר החרדי ב'הרץ', פורש לאחר חמש שנות.

• הרשל קליין, האיש שהמציא את 'מפתח', וארגון הג'וינט, כבר לא יחד.

• משכנתא לבגדים: יוסי וייצמן ממשפחת וייצמן של אופנת וייצמן/אביבית בחר בקריירה של יעוץ משכנתאות.

אייזנבך חמד את קוק

העיתונאי שלומי קוק, עד לפני שנה הדובר של 'בית הגרי"ש אלישיב', גילה לתדהמתו שאחד, שמוליק אייזנבך, חמד את תמונתו, ושתל אותה כפרופיל בדף הפייסבוק שלו.

קוק, שהפייסבוק זה לא דף הבית שלו, לא ידע איך לעלות על עקבותיו של השודד. עד שחבר התגייס לעזרתו, פנה אל האייזנבך והעמידו על חומרת ההונאה. לאחר כמה חילופי הודעות, פירסם הגאון:

"אני מתנצל עמוקות בפני העיתונאי שלמה קוק. חמדתי והשתמשתי בתמונתו כתמונת הפרופיל שלי, למרות שהוא לא מכיר אותי כלל. אין ביני ובין פרופיל הפייסבוק שלי לבין שלמה קוק כל קשר. שוב סליחה".


באנו למילואים, חשבנו עושים חיים

ביום ראשון השבוע, איך שלייבל'ה נכנס לחגוג באולמי 'קונקורד' את חתונת בתו של רב הכותל , הרב שמואל רבינוביץ, הוא רואה בין מאות האדמו"רים, רבנים, אח"מים ואנשי העסקים, את הרב יענקל'ה גלויברמן (האיש ש"כולם רודפים אחרי כדי שאחתן אותם"), בחיבוקים ונישוקים עם הרמטכ"ל של החר"דקים, בני גנץ.

• יענקל'ה, חברים עוד מהצבא?

"בוודאי. שירתנו יחד ב'שלדג'. מישהו פה שאל את גנץ מה הקשר בנינו והוא ענה: 'היינו יחד בצבא"'.

מה עשיתם שם?

"הוא היה סגן מפקד היחידה ואני קצין דת. שנינו בדרגת סרן".

• חייבים להודות שהוא התקדם מאז קצת.

"יש לנו קשרים מאוד טובים".


גלויברמן וחבר. צילום: מאיר אלפסי

הופעה של חתן

ביום שלישי שוב צפה לייבל'ה בשבירת כוס מרגשת. הפעם ב'היכלי מלכות', בחתונת בתו של ח"כ (וראש העיר לשעבר) יעקב אשר עם החתן רפאל מרדכי בונם כהן, שחודש לפני מועד החתונה המקורי נפצע קשה מאוד בתאונת-דרכים בשכונת בית וגן בירושלים - והחלים.

בשעה מאוחרת, אחרי שחלק ממאות הרבנים, אח"מים ואנשי העסקים כבר נטשו, פצחו האחראים על השמחה וההרקדה ב"ועל הכל השם אלוקינו, אנחנו מודים לך...". החתן נטל את המיקרופון, הצטרף, אבל קולו נשנק.

קבלו פה בלעדית את הרגע המרגש - בווידאו:


מילר. הבנו את הפוינט

ביום חמישי התקבצו תחת השמש הלוהטת ברחוב רבי עקיבא בבני-ברק כמה מי-ומי לחגוג את הפתיחה של 'בית מילר', מרכז המתנות והיודאיקה של חברת 'מילר' - העתק של חנות הדגל 'בית מילר' בירושלים. באירוע, שהופק על-ידי צוות מחלקת היח"צ והתקשורת של 'מילר פוינט' נכחו בני המשפחה המורחבת ועובדי החברה, שראו את גאב"ד חניכי הישיבות הגאון רבי מרדכי גרוס קובע את המזוזה, מרים 'לחיים' ומברך, במקומו של הרב הראשי יונה מצגר, שבאותן שעות נאלץ לבלות מול חוקרי המשטרה.

באירוע נכחו גם ראש העיר החדש והבלתי מנוסה אברהם רובינשטיין, יעקב טננבאום המנכ"ל היוצא של בנק מרכנתיל, המעצב והאדריכל יואב דריאל, האסטרטג ר' שמואל אלגרבלי, עזריאל טאובר, ישראל אליוביץ ודודי מרדר.

וגם העיתונאים ואנשי השיווק לא החמיצו מתנות: יצחק נחשוני, ינון פלח, יוסי צלניקר, שלומי קוק, יעקב רייניץ, איתי גדסי, אפרים גלעד, אבי גרינצייג, שלהבת חסדיאל והילה פלח, ציפי רוטלוי ואריק אליוביץ מיתד נאמן, מנכ"ל המבשר משה פרוש ושלמה פדר, עויזר דרוק מבקהילה, אבי בן טוב וחזקי פרקש מקו עיתונות, אסתי קובנר מקול חי ואבינועם מילר מ'מורשת'.


אבי בן טוב מ'קו עיתונות' עושה בייסיטר לדרוק ג'וניור מ'בקהילה'. צילום: בועז בן ארי

האַלאָ, דאָס איז ראַדיאָ?

השבוע בשעת ערב, תוך כדי טיסה בגובה נמוך בסיבוב מוצא, כשביד אחת לייבל'ה אוחז בהגה ובשנייה מעביר ערוצים בסקאלה, הוא קלט מהרדיו שהיידיש לא מתה. כבר שנים שברדיו רק"ע של רשות השידור משודרת תכנית ביידיש, אבל לאחרונה היא צוברת פופולאריות.

מי שאחראי למהפך הוא אברמי זקס, שמונה לעורך ומגיש. התוכנית שלו (מידי יום ב-20:45, בתדרים 101.2 בבני ברק ו-100.3 ירושלים), כוללת חדשות, שירים, ראיונות ופינות מגוונות - והכל, יא יא, ביידיש.

זקס החל להפיץ את הבשורה גם במדיה החברתית, ופתח דף בפייסבוק, בשם 'קול ישראל ביידיש - די יידיש אוידיציע פון קול ישראל'. והדור הצעיר? הוא נזכר כנראה בסבתא, מלייקק ומשתף.

המרואיין הראשון היה העיתונאי-בדרן-שחקן קובי אריאלי, שהחל את דרכו כ'פורים רב' בישיבת חברון והיום מריץ את ההצגה 'שירת חב"ד'. אריאלי, ששולט היטב ביידיש, סיפר למאזינים על עלילותיו בתקופה האחרונה.

ככה זה נשמע:


מודה ועוזב, ירוחם?

ירוחם אסטרייכר (יחצ"ן מבית שמש), פתח השבוע פוסט בפייסבוק על נחום ברזסקי (איש פירסום, גם הוא תושב בית שמש), הידוע יותר בכינוי נוחעם, וריכל: הוא האבא והיוצר של החרד"קים - הקמפיין שמסעיר את הרחוב החרדי (והכניס על הדרך להיסטריה גם את צה"ל).

נוחעם, מנהל אשכול קריאייטיב וחבר הנהלה במשרד 'בולטון פוטנציאל', זעם, רתח וסיפר לחבריו על תביעה שבדרך (אותה מגיש עו"ד יעקב אברומוביץ).

כמה שעות אחר-כך מיהר אסטרייכר לפרסם התנצלות על העלילה.

• נוחעם, למה אסטרייכר התנצל?

"אינני יודע, בכל מקרה אני מגיש תביעת דיבה. איפה הוא פרסם התנצלות חוץ ממה שכתב שש שעות אחר-כך, אחרי שזה כבר רץ בכל קווי הנייעס?"



צודיק בבית קברות

וכמה צלילים מעולם המוסיקה:

• נתי פוקסברומר, מנהל תלמוד-תורה בוסטון בבני-ברק, הוא חובב אתגרים שלא נח לרגע. אחרי שהרים את המוסד על רגליו, לא נחה דעתו עד שבתלמוד תורה הוקמו מקהלה ובריכת שחיה. ביום שני השבוע חיתן נתי את בתו, ומקהלת הת"ת הקדישה שיר חדש, בהפקת 'ביק'. התלמידים, מצידם, הגישו כל כיתה רשימת דפים ושעות שלמדו לכבוד השמחה.

• החזן-זמר צודיק גרינוואלד שב ממסע בפולין, שם הספיק להתחזן ולהשתטח על קברים בבתי הקברות של ורשה, לובלין ולודז'. יחיאל איטקין שהצטרף למסע, זכה ללמוד לנהוג על רכב עם גיר 'רגיל'.



• את שימי סקלאר זוכרים? בימים אלו הוא שוקד על הפקת אלבום שלא יכיל, ככל הנראה, שיר חדש, אבל יתן טעם שונה לשירים והלהיטים שאתם מכירים: מוסיקה מזרחית וחסידית במקצבים חדשים.

• ביום ראשון מפיק 'דרשו' ערב מרגש במיוחד בבנייני האומה, לרגל שנה לפטירת הגרי"ש אלישיב זצ"ל. ההשקעה בערב הזה כוללת גם שני לחנים חדשים. לייבל'ה אולי לא מומחה גדול בהיכל הנגינה, אבל הוא שמח להיות הראשון שמציג בפניכם את השירים שהוקלטו במיוחד לכבוד האירוע.

אני מאמין:


קדשנו:
לייבל'ה בני גנץ יידיש הרב שמואל רבינוביץ דודי שוומנפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד