י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בגלל עמדת ישראל לגבי אוקראינה

בעל מוסך מסרב להעניק שירות ליהודים

בעל מוסך באנטוורפן פנה במכתב לשגרירות ישראל בבלגיה, והודיע כי החברה שלו לא תקבל עוד לקוחות יהודים. הוא עושה זאת, כי הוא מוצא את "עמדתה של ישראל מול רוסיה בלתי מקובלת". חבר הפרלמנט החרדי "אנחנו לא יכולים לסבול את זה"

בעל מוסך מסרב להעניק שירות ליהודים
המוסך באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

פורום ארגונים יהודיים בבלגיה הודיע כי הוא "מזועזע" ממכתב ששלח בעל מוסך באנטוורפן, ובו הודיע כי יהודים לא יקבלו אצלו שירות, הפורום "מבטיח צעדים משפטיים". בהודעה מטעם הפורום נאמר: "ליהודי בלגיה אין כלל אזרחות ישראלית ואין להם השפעה על מה שישראל מחליטה. לבסוף, מסתבר שההאשמות נגד ישראל אינן נכונות כלל, כפי שמסתבר".

בעל המוסך, לודו אייקמנס, שלח את מכתבו ב-21 במרץ לארגונים יהודיים שונים ולתקשורת, כולל עותק לשידור הציבורי. "נכון להיום, הלקוחות היהודים שלנו אינם מוזמנים עוד לתחזוקת רכב או פתרון בעיות אלקטרוניות", כתב אייקמנס. פורום הארגונים היהודיים ניסה במשך מספר שבועות ללא הצלחה להיכנס לדיאלוג עם בעל המוסך. הסבירו לו שליהודים בארצנו יש לאום בלגי ולא ישראלי ושיש הבדל מהותי בין דת מחד ללאום מאידך.

המוסך המחרים.

לטענת הפורום: "נשיא אוקראינה זלנסקי מדגים זאת היטב, הוא יהודי בעצמו אבל לא אזרח ישראלי". יתרה מכך, המידע של האיש מבוסס על פייק ניוז שכן ישראל אכן גינתה את הפלישה הרוסית. שר החוץ לפיד כינה את הטבח בבוצ'ה "פשע מלחמה" וישראל הצביעה נגד רוסיה מספר פעמים באו"ם, כולל ההצבעה בשבוע שעבר להרחקת רוסיה ממועצת זכויות האדם. עם זאת, ישראל לא הטילה סנקציות נגד משטרו של פוטין מכיוון שישראל זקוקה לשיתוף פעולה רוסי בסוריה כדי לעצור את אספקת הנשק של איראן לחיזבאללה".

עוד כתב פורום הארגונים היהודיים בתגובתו לבעל המוסך כי ישראל הציעה את הסיוע ההומניטרי הרב ביותר לנפש מאוכלוסיית כל מדינות העולם (למעט מדינות שכנות). לדוגמה, במערב אוקראינה הוקם בית חולים שדה גדול. עם זאת, בעל המוסך סירב לבטל את מכתבו. לפיכך הארגון היהודי החליט להגיש נגד האיש תלונה לתובע הציבורי.

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך, אמר ל'בחדרי חרדים' כי "אפליה על רקע דת ומוצא היא פלילית, זאת אפליה מגעילה ומבוססת על פייק ניוז. אני מקווה שזה לא יהיה ללא השלכות. כחברה, אנחנו לא יכולים לסבול את זה".

מיכאל פרייליך בפרלמנט הבלגי.

מוסך מלחמת אוקראינה רוסיה מיכאל פרייליך אנטישמיות בבלגיה חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד