י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
'כוס תרמית' תרתי משמע

חשד למכשירי ריגול סיניים במתנה שקיבלו עובדים במשרדי הממשלה

מתנה תמימה או מכשיר האזנה וציתות? חשד: שגרירות סין שלחה כוסות תרמיות לשרים - עם מכשירי האזנה | במשרדי הממשלה חושדים כי בכוס תרמית שהועברה כמתנה, הוסתר מכשיר ציטוט והאזנה | בעקבות כך חודדו הנהלים, כל מתנה משגרירות זרה תעבור בדיקה ביטחונית

מסיבת עיתונאים בשגרירות סין בתל אביב-ארכיון
מסיבת עיתונאים בשגרירות סין בתל אביב-ארכיון צילום: פלאש 90

שגרירות סין העבירה מתנה לחלק ממשרדי הממשלה - כוס תרמית. באחת הכוסות, כך התגלה בבידוק הביטחוני השגרתי, נמצא רכיב חשוד ועלה החשש שאולי מדובר במכשיר ציטוט והאזנה. בשב"כ הנחו את הקב"טים במשרדי הממשלה לדווח על כל מתנה.

גורמי ביטחון אישרו הבוקר לגלי צה"ל כי נמצאה 'כוס תרמית' בחלק ממשרדי הממשלה, ואומרים כי יש חשד כזה וממצא חשוד, אבל לא ברור עוד במה מדובר, על פי הדיווח בגל"צ, ‏בעקבות האירוע אספו מיד את הכוסות ממשרדי הממשלה האחרים לבדיקה נוספת.

למשרדים השונים, לרבות משרד רה"מ, הועבר חידוד נהלים (שגרתיים) ביומיים האחרונים שכל מתנה שמקורה בנציגות זרה דרושה אישור ביטחוני, בחלק מהלשכות נאמר מפורשות לשים דגש על מתנות מסין, בשל "חשש למכשירי האזנה או מצלמות".

העיתונאי ברק רביד דיווח כי ‏שלושה מקורות בלשכות שרים מאשרים את הפרסום על ממצא חשוד שאותר בכוס תרמית שנשלחה כמתנה משגרירות סין לאחד ממשרדי הממשלה.

הכוס התרמית החשודה\\הטוויטר של ברק רביד

‏מהשב"כ לא נמסרה תגובה, ממשרד החוץ נמסר כי האירוע נמצא בבחינת השב"כ, עוד לא ברור האם מדובר באזעקת שווא, אך מדובר בעוד דוגמה לחשדנות הרבה בין שתי המדינות.

ניר בן משה ששימש עד לפני כשנה כממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) ועסק באופן אינטנסיבי בשאלת החדירה הסינית לישראל אמר לאתר 'הארץ' בפברואר השנה: "אין לשלול כי גם משרדי ממשלה, תעשיות ביטחוניות וחברות אזרחיות בישראל הותקפו בשירות התכלית המודיעינית של סין. סביר גם כי מוקד עניין מהותי בעיני המודיעין הסיני הוא מערכת הקשרים המסועפת בין ישראל לארה"ב. מערכת הביטחון וצה"ל הם יעד סביר מאוד למאמצי מודיעין של סין".

 

שגריר סין בישראל האזנה ריגול משרדי ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד