כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאחדים כוחות מול ארה"ב

רוסיה משתמשת בנשק שהוברח מעיראק על ידי איראן

מיליציות עיראקיות טוענות שרשתות סמויות משמשות את רוסיה לאספקת אמצעי לחימה כמו RPG וטילים נגד טנקים. כמו גם מערכות שיגור רקטות נשלחו לרוסיה מעיראק על ידי איראן

רוסיה משתמשת בנשק שהוברח מעיראק על ידי איראן
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רוסיה מקבלת אמצעי לחימה שמקורם בעיראק ומשתמשת בהם באוקראינה בעזרת רשתות הברחת נשק איראניות, כך לדברי חברי מיליציות עיראקיות בגיבוי איראן ושירותי ביון אזוריים. טילי RPG וטילים נגד טנקים, כמו גם מערכות שיגור רקטות נשלחו לרוסיה מעיראק מכיוון שמצבה של מוסקבה מדשדש בחודש האחרון, כך דיווח ה'גארדיאן'.

מערכת טילי בוואר 373 מתוצרת איראן, בדומה ל-S-300 הרוסי, ניתנה למוסקבה גם היא על ידי השלטונות בטהרן, לפי מקור שסייע בארגון ההובלה. מוסקבה נאלצת להישען על איראן, בעלת בריתה הצבאית בסוריה, בעקבות סנקציות חדשות שהופעלו על רוסיה בגין הפלישה לאוקראינה. להתפתחויות יש גם השלכות עצומות על כיוון והיקף הסחר בעסקי הסחר הבינלאומי בנשק.

ה'גארדיאן' מדווח, כי עיראק אירחה חיילים אמריקאים ומערביים מאז הפלת סדאם חוסיין ב-2003, וארה"ב אימנה וסיפקה יחידות שונות של צבא עיראק וכוחות מיוחדים כדי להגן על ממשלת בגדאד מפני התקוממויות. לאחר שני עשורים של מלחמה, המדינה עמוסה בנשק. חלק גדול ממנו עבר לידי מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן, שמתנגדות לנוכחות ארה"ב במדינה, אך מאז 2016 שולבו רשמית בכוחות המזוינים העיראקים כחלק מהמאבק במדינה האסלאמית.

טילי RPG וטילים נגד טנקים שהיו ברשות של חשד א-שעבי, ארגון מיליציה שיעי חזק ביותר, הועברו לאיראן דרך מעבר הגבול סלמג'ה ב-26 במרץ, שם התקבלו על ידי הצבא האיראני. ונלקחו לרוסיה דרך הים, כך אמר מפקד זרוע המיליציה השולטת במעבר. "לא אכפת לנו לאן הנשק הכבד הולך כי אנחנו לא צריכים אותם כרגע", אמר גורם אחד בחאשד א-שעבי. "כל מה שהוא אנטי ארה"ב משמח אותנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן עיראק סחר בנשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד