כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרב יונה מצגר: משעה את עצמי מכל תפקידיי, עד לסיום חקירת המשטרה

התפתחות ב'פרשת מצגר' • הרב הראשי הודיע: משעה עצמי מתפקידי כדיין בבית הדין הרבני הגדול ולא אשתתף בישיבות מועצת הרבנות הראשית • החשד: סייע בקבלת תעודות הסמכה לרבנות, בתמורה לקבלת כספים • חשד נוסף: קיבל דמי טירחה מכספי תרומות • פרקליטיו: "הרב מאמין בחפותו"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



הרב הראשי לישראל משעה עצמו מכל תפקדיו: סנגוריו של הרב יונה מצגר, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט, הודיעו כי הרב הודיע לשרת המשפטים ולשר הדתות כי בעקבות חקירת המשטרה בעניינו החליט להשעות את עצמו מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול.

עוד הודיע הרב מצגר בהודעתו, כי עד לסיום החקירה, לא ישתתף בישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל ובישיבות הוועדה למינוי דיינים.

הרב הוסיף וציין, כי בחקירתו הוא הכחיש ומכחיש את החשדות לגביהן נשאל, כי הוא מאמין בחפותו, וכי הוא מקווה שהחקירה תסתיים במהרה. עם זאת, הרב מבין כי השעייתו העצמית היא הצעד הראוי מבחינה ציבורית.

שרת המשפטים, ציפי לבני, קיבלה את מכתב ההשעייה והגיבה: ״הודעת הרב מצגר על השעייתו מתפקידיו, לרבות אלה השיפוטיים כדיין, היא הדבר הראוי והנכון בנסיבות אלה. אני מקבלת ומכבדת את החלטת הרב. גם אם נותר זמן קצר עד לסיום כהונתו יש לכך חשיבות רבה לשמירת מוסד הדיינות״.

במקביל, נמשכת החקירה בעניינו של הרב מצגר, החשוד בקבלת שוחד, במרמה ובהלבנת הון.

הרב חשוד ששלשל לכיסו מאות אלפי שקלים, כספי תרומות. הרב מצגר נחקר ביום שישי במשך שעות ארוכות, לאחר שכבר נחקר ביום חמישי במשך 10 שעות. חקירתו אמורה להתחדש היום.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה מתכוונים לעמת אותו עם שלושת העצורים האחרים בפרשה - עוזרו האישי ושני ראשי עמותות. ברשת ב' דווח, כי בידי המשטרה הקלטות בהן נשמע נהגו של הרב ועוזרו, חיים אייזנשטט, מדבר על העברות הכספים.

במקביל, בית המשפט המחוזי בלוד ידון היום בערעור שהגישו עורכי דינם של שלושת החשודים בפרשה. חלקם מבקשים לשחרר את מרשם למעצר-בית, כפי ששוחרר הרב מצגר אף שהחשדות נגדו חמורים יותר.

חיים אייזנשטט בבית המשפט. צילום: עוזי ברקצילום: חיים אייזנשטט בבית המשפט. צילום: עוזי ברק
חיים אייזנשטט בבית המשפט. צילום: עוזי ברק


החשד: סייע בהסמכת רבנים בתמורה לקבלת כספים

על פי הדיווח ב'מעריב', במשטרה ניסו במהלך הימים האחרונים להרכיב את השיטה שבה פעל הרב הראשי.

על פי החשד, ראשי עמותות העוסקות בהכשרת תלמידי חכמים בקבלת תואר רב, יצרו קשר עם הרב הראשי. בתמורה לכספי תרומות שקיבלו העמותות והעבירו את חלקם לידי הרב מצגר, סייע - על פי החשד - הרב לחלק מהתלמידים לקבל את ההסמכה הדרושה לתואר הנכסף.

בפרשה עצורים שני ראשי עמותות גדולות: הרבנים שמחה קרקובסקי וניסן בן ציון ציוני.

פעילות אחרת שהחוקרים עלו עליה, לדבריהם, היא חשד לתיווך של הרב בגיוס תרומות לעמותות וישיבות.

על פי החשד, בתמורה לפעילות גיוס תרומות שביצע הרב עבור עמותות וישיבות, הוא קיבל חלק מכספי התרומה כדמי טירחה. על פי חשד המשטרה, פעל הרב בניגוד לחוק כאשר היתנה את קבלת כספי תרומות לניכוי דמי טרחתו.

במשטרה אומרים, כי במהלך הימים הקרובים צפוי מצעד של עשרות נחקרים במשרדי היחידה לחקירות הונאה, בהם ראשי ישיבות, ראשי עמותות ותורמים. גם הרב מצגר צפוי להיחקר פעם נוספת - היום או לכל המאוחר מחר.
הרב יונה מצגר השעייה עצמית חקירה דיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד