כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אינפורמציה נגישה ופשוטה

רגע לפני פסח-משרד הכלכלה חושף: הרשת שמציגה את הסל הזול והבריא ביותר

משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד הבריאות מפרסמים מדי רבעון את מחירי "סל נבחר בריא" הכולל 64 מוצרי צריכה מומלצים תזונתית | הסל מהווה כלי להשוואת מחירים בין רשתות המזון ומאפשר לצרכנים אינפורמציה נגישה ופשוטה לגבי מחירי צריכה בריאים נבחרים

רגע לפני פסח-משרד הכלכלה חושף: הרשת שמציגה את הסל הזול והבריא ביותר
סניף וולמארט, אילוסטרציה צילום: Unsplash

משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמים היום (שלישי) את נתוני סל המוצרים הזול והבריא ביותר לרבעון 1 2022, שמתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז.

הסל מבוסס על מזונות מומלצים לסמל הירוק וכולל ברובו מוצרים מהצומח, מהקטגוריות פירות וירקות, שמן זית אגוזים וזרעים, קטניות ודגנים מלאים וקטגוריות מוצרים מן החי כגון חלב ומוצריו ותחליפיו, ביצים עוף ודגים.

ממוצע סל המוצרים הבריא שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד הבריאות, עמד ברבעון הראשון של 2022 על 786 ₪, ללא שינוי משמעותי ביחס לרבעון קודם.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר היקר ביותר ברבעון הראשון היא "סופר יודה" – ממוצע עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 963 ₪.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר הזול ביותר ברבעון הראשון הינה "רמי לוי באינטרנט" – ממוצע עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 678 ₪.

הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון הראשון עמד על 42% שהם 285 ₪.

שינוי במחיר הסל רשתות זהות – רבעון נוכחי לעומת רבעון קודם:

51% מהרשתות שנכללו בסל הבריא הן ברבעון הרביעי לשנת 2021 והן ברבעון הראשון לשנת 2022, הציגו ירידה במחירים בעלות הממוצעת של הסל ביחס לרבעון הרביעי בשנת 2021. רשתות סופר ברקת, מגה אונליין וטיב טעם דלי הציגו את עליית המחירים הגבוה ביותר של כ-2% (13₪, 15 ₪ ו-19 ₪ בהתאמה). רשת ביתן מרקט הציגה את ירידת המחירים הגדולה ביותר, של כ- 6% (50 ₪). 

שינוי במחיר הסל רשתות זהות – רבעון 1, 2022 לעומת רבעון 1, 2021:

מחיר הסל הבריא מציג עליה של 28 ש"ח ביחס לרבעון ראשון לשנת 2021 עבור רשתות זהות שנכללו בבדיקה בשני הרבעונים, כאשר כלל הרשתות שנכללו בשני הסלים (רבעון 1, 2021 ורבעון 1, 2022), הציגו עליית מחירים. ביחס לרבעון ראשון לשנת 2021, רשת זול ובגדול הציגה את עליית המחירים הגבוה ביותר של כ-8% (60 ₪).

 

משרד הכלכלה יוקר המחיה השוואת מחירים סל מוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד