י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רב ממקימי הנח"ל החרדי לעיתונאית: "תלכי מכאן"

הרב יואל שוורץ, ממקימי הנח"ל החרדי בהתבטאות חריפה כלפי נעמה מזרחי, כתבת קול ישראל: "את לא לבושה כמו יהודייה, תלכי מכאן" • סירב להתנצל • בלעדי

הרב יואל שוורץ, סירב להתנצל. צילום: פלאש 90
הרב יואל שוורץ, סירב להתנצל. צילום: פלאש 90

הרב יואל שוורץ, ממקימי הנח"ל החרדי שנחשב אולי למייצג הצד המתון בציבור החרדי, באמירה חריפה לעיתונאית קול ישראל: "את לא לבושה כמו יהודייה, תלכי מכאן".

ביום חמישי התקיים סמוך ללשכת הגיוס בירושלים מפגן תמיכה בחיילים החרדים המשרתים בצבא וסובלים מהתנכלויות והסתה נגדם בשבועות האחרונים.

"על אזרחי ישראל חלה החובה המוסרית להראות לציבור החרדי שהציבור הרחב כולו מחבק ומחזק את המתגייסים לצה"ל ולשירות אזרחי-לאומי", נאמר שם, "אל לנו להשאיר את הרחוב החרדי לשליטה של המתנגדים לקיומה של מדינת ישראל. הדרישה לשוויון בשירות חייבת להיות מלווה בתמיכה ועמידה ברורה לצד אלה הבוחרים להתגייס למרות מסע ההסתה וההכפשה שמתנהל נגדם ונגד משפחותיהם".

במהלך המפגן הופיע הרב יואל שוורץ, אחד ממקימי הנח"ל החרדי שאסף את החיילים החרדים והוזיז אותם כמה מטרים הצידה והסביר להם כיצד יש להתנהג במידה ואנשים חרדים מבזים או מתנהגים באלימות נגד חייל חרדי.

נעמה מזרחי, כתבת 'קול ישראל', התקרבה למקום השיחה שהתנהלה בין הרב שוורץ לבין החיילים החרדים.

הרב שוורץ סירב שתקליט את השיחה וביקש ממנה להתרחק מן המקום. "אני לא רוצה שתהיי כאן".
גם כשמזרחי התרחקה קצת והפקידה את המיקרפון בידיו של בחור חרדי - הדבר לא הועיל. הרב שוורץ הטיח במזרחי עם הדברים הבאים: "אני מבקשת את סליחתך, את לא לבושה כמו יהודייה, תלכי מכאן".

הדברים גרמו למזרחי לעזוב את האזור תוך שהיא הושפלה בפני כל הסובבים אותה.

הרב שוורץ אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לקחתי את החיילים למקום צדדי, הרחק ממיקום ההפגנה, זו זכותי המלאה לבקש ממנה להתרחק מהמקום. אישה שהולכת בלי שרוולים היא לבושה כמו אישה לא יהודיה".

למרות העובדה כי הדברים פגעו במזרחי, הרב שוורץ סירב להתנצל.
הרב יואל שוורץ הנחל התבטאות חריפה לא יהודייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד