כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עלייה בלתי צפויה בהכנסות

השבת עודפי הגבייה: זו הסיבה להפחתת גובה האגרות

על רקע משבר הקורונה: רשות ניירות ערך יוזמת הפחתת אגרות נוספת לשלוש השנים הקרובות | שיעור ההפחתה צפוי לעמוד על 30% | מהרשות נמסר כי ההפחתה מתכתבת עם מדיניותה להשבת עודפי הגבייה, שאינם נדרשים לצורך פעילותה

השבת עודפי הגבייה: זו הסיבה להפחתת גובה האגרות
שטרות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רשות ניירות ערך, שבראשות ענת גואטה, הודיעה היום (שלישי) כי היא מקדמת יוזמה להפחתת גובה האגרות השנתיות המשולמות לה, כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה על הגופים המפוקחים על ידה.

על פי הרשות, שיעור ההפחתה צפוי לעמוד על 30% למשך שלוש שנים. יוזמה זו מתווספת להפחתה שבוצעה בעקבות המשבר הכלכלי שנגרם בשל התפשטות נגיף הקורונה, אשר פגע, בין היתר, גם בפעילות הגורמים המפוקחים על ידי רשות ניירות ערך.

בשנת 2020 יזמה רשות ניירות ערך הפחתה חד פעמית של האגרות וכן הפחתה רוחבית לכל הגופים המפוקחים על ידה בשיעור של 15% לשנים 2021 עד 2023. הפחתות אלה עדיין מצויות בתוקף. בנוסף, לאור עלייה בלתי צפויה בהכנסות רשות ניירות ערך לשנת 2021, הוחלט על הגדלת ההפחתה ל-30%.

נמסר גם כי היוזמה להפחתת שיעור סך האגרות לגופים המפוקחים מתכתבת עם מדיניות רשות ניירות ערך להשבת עודפי הגבייה, שאינם נדרשים לצורך פעילותה, לגופים המפוקחים בשוק ההון.

יצוין כי תוכנית הפחתת האגרות כפופה לאישור מליאת הרשות ולתיקון תקנות האגרות הטעון אישור של שר האוצר וועדת הכספים של הכנסת.

רשות ניירות ערך קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד