כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עימות חריף באופוזיציה

סמוטריץ' עקץ את גפני, שהשיב: "הוא לא תרם כלום"

בצל המשך הניסיונות להפיל את הממשלה, ראשי 'יהדות התורה' ו'הציונות הדתית' מתקוטטים. אמש עקץ סמוטריץ' את גפני על כך שדחף שנתניהו לא יעמוד בראשות הממשלה וחזר בו: "זה לא חכם להפנות עורף למחנה הלאומי" | גפני השיב במתקפה בתחנת הרדיו הימנית: "כשההיסטוריה תשפוט את המציאות שאנחנו באופוזיציה, סמוטריץ' יככב שם"

סמוטריץ' עקץ את גפני, שהשיב: "הוא לא תרם כלום"
משה גפני/בצלאל סמוטריץ צילום: מרים אלסטר/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

העימות בין 'יהדות התורה' ל'הציונות הדתית' בתוך האופוזיציה נמשך, כשראשי המפלגות מתקוטטים בימים האחרונים כנראה במאבק על חלק מקולות החרדים לקראת הבחירות, שמתקרבות עם התפטרותה של סילמן מהקואליציה.

אמש (שני) עלה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לראיון בתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה', ועקץ את גפני, עמיתו לאופוזיציה, על כך שדחף מאחורי הקלעים לממשלת ימין כשנתניהו לא יעמוד בראש - כדי למנוע בחירות.

"אפשר וצריך להקים ממשלת ימין בקואליציה הזאת. אני שמח שגפני חזר בו מההודעה המוזרה שלו בשבוע שעבר, זה לא חכם להפנות עורף למיליון מצביעים ולמחנה לאומי", כך אמר שר התחבורה לשעבר.

גפני לא נותר חייב, ועלה לתחנת רדיו ימנית המזוהה עם ההתיישבות, ותקף את יו"ר 'הציונות הדתית'. "כשידובר ועוד ידובר רבות על הקמת הממשלה הרעה הזאת, לבצלאל סמוטריץ' יהיה חלק מאד מכובד בזה", טען הח"כ החרדי בראיון ל'גלי ישראל'.

"הוא לא תרם כלום לזה שהממשלה הזאת לא תקום והוא גם היום לא תורם כלום שהיא תיפול, אני לעומתו כן, פעלתי ופועל גם היום", האשים יו"ר 'יהדות התורה'. לדבריו, ‏ "כשההיסטוריה תשפוט את המציאות הזו, המציאות הזו שאנחנו באופוזיציה - סמוטריץ' יככב שם, תרומה גדולה יש לו בהקמת הממשלה הזו".

סמוטריץ' צייץ לאחר הריאיון של גפני בניסיון להרגיע: "זמן אחדות. חה"כ גפני היקר, פסח כשר ושמח לך ולמשפחתך". אלא שהעימות בין השניים לא מסתכם רק בניהם, והוא מצטרף למתקפה של ביטאון 'דגל התורה', מפלגתו של גפני, על שותפו של סמוטריץ' לסיעה, איתמר בן-גביר.

'יתד' תקף את הח"כ מ'עוצמה יהודית' על עלייתו מהר הבית, ואמר שהחרדים צריכים להתרחק ממנו. גורם בלשכה של בן גביר אמר לנו אז כי הסיבה למתקפה היא לא פחות מ"פאניקה" שנכנסו אליה במפלגה, בגלל אהדת הציבור החרדי שתופסת תאוצה כלפיו. "הכתבה ב'יתד' משדרת לחץ פוליטי יותר מדאגה לקדושת הר הבית", אמר.

נראה כי ככל שהבחירות יתקרבו יותר, העימות בין שתי הסיעות האופוזיציוניות יגבר. בעוד ב'ציונות הדתית' ינסו להמשיך ולהביא מצביעים חרדים, 'יהדות התורה' יחזירו במתקפה במטרה לשמור על הקהל שהיה עד לא מזמן שבוי.

משה גפני בצלאל סמוטריץ אופוזיציה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד