י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מצפה מהרוכשים שיתעשתו"

אחרי ההתפטרויות: אלפי עובדי פרטנר בסכסוך עבודה

סכסוך עבודה בחברת פרטנר: אחרי הודעת מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון פרטנר על התפטרותם, ובעקבות הימנעות של הרוכשים החדשים לקיים מו"מ עם ההסתדרות ועם הוועד על הסדרת זכויות העובדים בעקבות העברת השליטה – הכריזה היום ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת פרטנר. אלה דרישות העובדים

אחרי ההתפטרויות: אלפי עובדי פרטנר בסכסוך עבודה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

ההסתדרות העובדים בישראל הכריזה היום (שלישי) על סכסוך עבודה בחברת פרטנר. זאת, אחרי הודעת מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון פרטנר על התפטרותם, ובעקבות הימנעות של הרוכשים החדשים ובראשם אבי גבאי לקיים מו"מ עם ההסתדרות ועם הוועד על הסדרת זכויות העובדים בעקבות העברת השליטה.

על פי ההסתדרות, הסכסוך יחול על 2,700 עובדי החברה, שדורשים לחתום על הסכם קיבוצי חדש לאור העברת השליטה (כנהוג במקרים כאלה) – מה שיבטיח את עתידם התעסוקתי ומכאן גם את המשך הצלחת החברה.

עוד בעילות לסכסוך שהוכרז: דרישת העובדים לקיים חובת גילוי בנוגע לנתונים על עסקת המכירה; שקיפות השלכות העסקה – בין אם על מצב החברה ובין אם על זכויות העובדים; דרישה לקיים כאמור מו"מ עם העובדים על עסקת המכירה; דרישה לחתום על סעיף שיבטיח לעובדים רשת ביטחון מפני פיטורים או התייעלות.

כמו כן, ההסתדרות ונציגות העובדים מבקשות לקבוע מנגנון להבטחת שמירה על איתנות פיננסית של החברה תוך הקצאת בטוחות לעובדים; מינוי נציגי עובדים לדירקטוריון; ביסוס תוכניות לפיתוח ולהשקעה; ותגמול בגין עסקת המכירה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "גם בתקופות של שינוי וטלטלה היו ונותרו עובדי פרטנר הכוח המניע של החברה. כעת, עם העברת השליטה, דורשת ההסתדרות מהבעלים החדשים לכבד את זכויות העובדים ולהיכנס למו"מ על הסכם חדש שיסדיר את יחסי העבודה ויבטיח את עתידם. החברה צריכה לשים לנגד עיניה את חשיבות העובדים ואת תנאי עבודתם, ואנחנו בהסתדרות נעמוד לצד העובדים ככל שיידרש עד שתושלם עסקת המכירה באופן שיכבד ויוקיר את אלה שנותנים מזמנם ומרצם להצלחת פרטנר".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי, מסר: "אנו דורשים מגרעין השליטה החדש לקחת אחריות כלפי החברה ועובדיה ולהבהיר את כוונותיהם. אני מצפה מהרוכשים שיתעשתו וייכנסו למו"מ, שכן אם לא יהיה כך, לא נהסס לנקוט מהלכים שיובילו בכל זאת למו"מ הוגן".

יו"ר ועד עובדי פרטנר, קרן אופק, מסר: "פעמים רבות ניסינו להיכנס למשא ומתן מאז נודע כי הסכם הרכישה מתגבש, אך נתקלנו בגרירת רגליים. המצב בו מנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון מתפטרים מתפקידם מחד, ומנגד אין עם מי לנהל מו"מ על מעמדם של עובדי החברה בהסכם הרכישה, אילץ אותנו להכריז על סכסוך עבודה. עובדי פרטנר הם כוח מאוחד ומלוכד, ומי שיבחר להתעלם מזכויותיהם ימצא מולו אלפי עובדים ועובדות נחושים וכוח ארגוני מוכח".

באשר להתפטרותו של מנכ"ל החברה הוסיפה אופק: "ידענו לעבוד ביחד, וראינו עין בעין את ההון האנושי כמרכיב העיקרי בהצלחת החברה ומנוע הצמיחה העיקרי שלה. פרטנר זכתה באחד מטובי המנהלים בשוק התקשורת ובמשק בכלל".

מפרטנר נמסר: "היחסים בין הנהלת החברה לוועד העובדים מתבססים על אמון והבנה הדדית. אנו בטוחים כי גם עתה נדע לייצר יחד שיח פורה וחיובי".

הסתדרות העובדים פרטנר סכסוך עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד