י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאחורי הקלעים

סערה בכוס תרמית; הדרמה הדיפלומטית בין סין לישראל

בסין לא אהבו את הפרסומים על החשדות שעלו לגבי הרכיב החשמלי שנמצא בכוס התרמית שהשגרירות העניקה למשרדי הממשלה ושיגרה איום לישראל: הוציאו הודעה רשמית, אחרת תהיה לזה השפעה מיידית וברורה על יחסי ישראל וסין

סערה בכוס תרמית; הדרמה הדיפלומטית בין סין לישראל
הכוס שנבדקה צילום: באדיבות המצלם

דרמה דיפלומטית התרחשה היום (שלישי) בין ישראל לסין בעקבות הפרסומים על רכיב חשוד שנמצא בכוס התרמית שנשלחו כמתנה לחלק ממשרדי הממשלה, מטעם שגרירות סין.

לאחר שדווח כי השב"כ החרים את הכוסות במטרה לבדוק את הרכיבים, שעלה חשד לגבם כי מדובר במכשירי ציתות והאזנה - במשרד החוץ בישראל התקבלה שיחה מגורמים בשגרירות הסינית שנמצאים בארץ, שאמרו לנציגים הישראליים: "לא מיניה ולא מקצתיה".

בשגרירות הסינית הבהירו בשיחות לישראלים כי הרכיב החשוד לכאורה הוא רכיב חשמלי שנמצא בכל כוס תרמית. הם טענו כי השמועות שהופצו הן מכוונות ונועדו לתקוע טריז בין סין לבין ישראל, וביקשו הבהרות.

במקביל, כך דוחח ב'חדשות 12', גורמים רשמיים בישראל העבירו מסר לסינים: אנחנו לא עומדים מאחורי הפרסומים. בשגרירות הסינית דרשו מישראל להוציא הבהרה רשמית ושיגרו איום: הוציאו הודעה רשמית, אחרת תהיה לזה השפעה מיידית וברורה על יחסי ישראל וסין.

כזכור, מוקדם יותר היום  עדכנו בשירות הביטחון הכללי כי בדיקת הרכיב החשוד שאותר בכוסות ששלחה סין למשרדי ממשלה, העלתה כי לא מדובר באמצעי ריגול, כפי שעלה חשש בתחילה.

הבדיקה בוצעה לאחר שבחלק מהכוסות נמצא רכיב חשוד שהעלה את החשש כי מדובר במכשיר ציתות והאזנה. בשב"כ הנחו את הקב"טים במשרדי הממשלה לדווח על כל מתנה.

תרמית סין ריגול שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד