כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בבית הסוהר מתקופת סטלין

"פוטין מחפש בוגדים": מעצרים ופיטורים של יותר מ-100 סוכני ביון

בעקבות הכישלון של רוסיה לאחר הפלישה לאוקראינה: נשיא רוסיה פוטין פיטר 100 סוכני ביון, השליך את ראש המודיעין לכלא. כמו"כ, סרגיי בסדה, בכיר סוכנות הריגול, לקח על עצמו את האשמה לכישלון הרוסי וכעת הוא כלוא בלפורטובו, בית הסוהר ששיכן את קורבנות הטיהורים של סטלין בשנות ה-30

"פוטין מחפש בוגדים": מעצרים ופיטורים של יותר מ-100 סוכני ביון
חיילים רוסים. אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לפטר יותר מ-100 סוכנים חשאיים מהארגון החשאי ברוסיה - ה-FSB, זאת בעקבות הכישלון הצורם של הפלישה לאוקראינה, שלא השיגה את יעדיה - כיבוש קייב והחלפת השלטון במדינה.

חושף המידע, תחקירן בשם כריסטו גרוזב, שחשף גם בעבר מידע על שירותי הביון הרוסיים, דווח כי פוטין גם הורה להכניס לכלא את ראש המודיעין לכלא. לפי הדיווח של גרוזב, מזה מספר שבועות עולה מידע לפיו המנהיג הרוסי זועם על לשכת הביטחון הפדרלית בשל איכות המידע שסיפקה לקראת המלחמה.

גרוזב אמר לערוץ היוטיוב בשפה הרוסית Popular Politics: "אני יכול לומר שלמרות שחלק ניכר מהם לא נעצרו, הם לא יעבדו יותר עבור ה-FSB".

דווח גם כי סרגיי בסדה, בכיר סוכנות הריגול שהופקד על איסוף מידע במדינות ברית המועצות לשעבר, לקח על עצמו את האשמה לכישלון הרוסי. הוא הוכנס למעצר בית בחודש שעבר כאשר היקף המחדל המודיעיני החל להתברר לראשונה, וכעת הוא כלוא בלפורטובו, בית הסוהר ששיכן את קורבנות הטיהורים של סטלין בשנות ה-30.

אנדריי סולדטוב, עיתונאי חוקר רוסי, אמר כי הוא חושב שזה אפשרי שפוטין חושד שראש סוכנות הריגול שלו מסר מודיעין למערב. לדבריו, הכעס של פוטין על מבצע המודיעין הכושל והכישלון במימון סמוי של אופוזיציה פוליטית פרו-רוסית באוקראינה אינם מרחיקים לכת כדי להסביר מדוע הוא נכלא.

"ההסבר הסביר ביותר הוא שהשירות החשאי של בסדה היה גם אחראי על שמירת המגעים הרשמיים עם ה-CIA", אמר סולדטוב ל-Moscow Times שמתפרסם באמסטרדם. "אנשים רבים במוסקבה ובקרמלין שאלו את עצמם מדוע המודיעין האמריקאי לפני המלחמה היה כל כך מדויק. זה עשוי היה להחריף את האקלים הקיים של הפרנויה. כשפוטין נהיה פרנואידי, הוא מתחיל לחפש בוגדים במקומות ובמוסדות שידוע שיש להם מגעים רשמיים עם המודיעין האמריקאי".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד