כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מתחת לרדאר

האברך מאונסדרוף שמנהל את המבצעים החשאיים של ישראל

מתחת לרדאר ובלי הרבה רעש יותר ויותר צעירים מסלתה ושמנה של היהדות החרדית משתלבים בגופי המודיעין והביון הסודיים ביותר שיש למדינת ישראל | כך משתלבים בוגרי ישיבות וכוללים העובדים לפרנסתם במקומות העבודה הנחשקים ביותר

האברך מאונסדרוף שמנהל את המבצעים החשאיים של ישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

כתום תפילת שחרית בשטיבלך של "עזרת תורה" בשכונת אונסדרוף בירושלים פטפטו החברים על הפרטים הדרמטיים שחשף ראש הממשלה אמש בנאומו על המבצע החשאי במסגרתו הובא ארכיון הגרעין האיראני לישראל בידי סוכני מוסד. נתנאל מורגנשטרן החביב תרם את דעתו המלומדת תוך כדי גלגול רצועות התפילין. איש לא העלה בדעתו כי באותו לילה גורלי היה זה נתנאל מיודעם שישב על מקומו במטה המוסד בגלילות ומשם לקח חלק פעיל בניהולו מרחוק של המבצע כאשר לצידו יושבים ראש הממשלה וראש המוסד ובכירים רבים במערכת הביטחון.

אף אחד לא דמיין היכן בילה את הלילה האחרון, עם איזה אנשים חלק שולחן ומה צפוי לו בהמשך היום. רק זאת ידעו, כי תחום עיסוקו הוא במשרד ראש הממשלה בתפקיד פקידותי כלשהו. רק המשפחה הקרובה וחוג ידידים מצומצם ידע כי מדובר במשהו מעבר, הרבה מעבר.

נתנאל נמנה על אחת הקהילות החסידיות הידועות. הוא למד בישיבות של החוג עליו הוא נמנה ולאחר נישואיו שקד על לימודיו בכולל האברכים הסמוך לביתו. הוא מסתופף בצילו של הרבי כמעט מדי שבת וחי חיים חסידיים מלאים, כאשר הוא מקפיד במיוחד על שעות הלימוד הקבועות, אותם הוא מעביר בריתחא דאורייתא עם החברותא בהיכל הכולל בו קבע את לימודו בעבר. בזמן שנותר הוא עוסק בהצלת חייהם של אנשים רבים וזוכה להיות שליח נאמן לספק ביטחון ושקט לעם ישראל היושב בארצו.

את הדרך למקום היוקרתי והכה משמעותי שהוא מאייש הוא עשה צעד אחר צעד. מאז ומתמיד הוא חשק לעשות דבר מה מעבר לשגרה. כל זמן שעסק בתורה הוא ידע שאין יותר חשוב ממנה ובכך הוא מקיים חוקות שמים וארץ, אך כאשר יצא לעבוד לפרנסתו במשרד תיווך מקומי הוא התחיל לחוש שחבל לבזבז את הכישורים שחנן אותו בורא עולם במכירת דירות לאנשים. איכשהו נודע לו על אפשרות, נדירה במיוחד, של אנשים בסטטוס שהוא נמצא בו, להם יכולות וכישורים מעולים אך ללא עבר צבאי ולימודי ליב"ה, להשתלב בגופי הביון והמודיעין הנחשבים ביותר בעולם. הכוונה כמובן למוסד הישראלי ולשב"כ שיוקרתם אינה מוטלת בספק בעולם הביון כולו.

מתוך קמפיין גיוס של המוסד לצעירים חרדיים.

את הדרך לשם הוא עשה ביסודיות כשצוות מקצועי מהמעלה הראשונה, אך לא פחות חשוב מכך גם חרדי שמבין את הצרכים העדינים ביותר של אברך חרדי מסוגו, מלווה אותו בכל צעד ושעל. במהלך הלימודים הוא ידע שלפני כל דבר אחר יש את הקביעות התורנית היומית בהלכות פיקוח נפש, עם ראש הכולל הנודע הגאון רבי דניאל רייבין, העומד בראש ההכוונה התורנית של התכנית הייחודית ומוביל את המעטפת הרוחנית הנדרשת עבור העמיתים הנמנים על סלתה ושמנה של היהדות החרדית.

אז נכון, אין באמת אדם בשם נתנאל מורגנשטרן, שגר באונדסדורף ועובד במוסד. אבל יש הרבה כמוהו, שאת שמותיהם לעולם לא תדעו ולפועלם כנראה לא תיחשפו, הם נמנים על מיטב בניה של היהדות החרדית ושומרים על זהותם וייחודיותם בתוך הסביבה הכללית בה הם פועלים.

המסלול שמאפשר להם להשתלב במקומות שהם חפצים בהם היא תכנית הלימודים "פרדס", המיועדת לצעירים חרדיים מגיל 24 בלבד, שבורכו בכישרונות חזקים ואיכותיים ויצאו בהנחיית רבותיהם לשוק העבודה, אך מחפשים דבר מה מעבר. ארגז הכלים של עולם הישיבות היא התשתית הטובה ביותר להשתלבות מוצלחת בעולמות המודיעין. תכנית הלימודים התורנית-מקצועית של פרד"ס מעניקה את התוספות והידע הנדרש להכשרה מתאימה עבור הגופים הכי מסווגים וסודיים שיש למדינת ישראל במעטפת היוקרתית והנחשבת ביותר, כאשר זו הדרך היחידה של אדם חרדי לגשת למשרות משמעותיות בעולם הביון.

כמו כן, קיים יתרון משמעותי לעמיתי פרד"ס בקבלה לעבודה בקרב גופי הביטחון והמודיעין, כאשר במחלקות משאבי האנוש של רבים מהגופים, מייעדים משרות ייחודיות לבוגרי התכנית במטרה שלא לפספס את יכולותיהם וכישוריהם ובמקביל מסייעים בפרד"ס בכל תהליך ההגשה של קורות החיים ויתר הפעולות הנדרשות להשמה מוצלחת.

על רקע ההצלחות של בוגרי המסלולים הקודמים, נרשמת היענות רבה ורצון גדול בקרב רבים וטובים להירשם ולהתקבל למסלול השלישי שההרשמה אליו נפתחת בימים אלו ואולי הם יהיו במקומו של נתנאל מורגנשטרן.

 

המוסד מבצע חשאי גיוס חרדים פרדס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד