י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אימת הפוליו • מודעות בריכוזים החרדים: לכו להתחסן

התפשטותה של מחלת שיתוק הילדים בדרום יוצרת גל של פאניקה • היערכות מיוחדת במשרד הבריאות, כאלף ילדים בדרום אינם מחוסנים • ומה קורה בציבור החרדי?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הפאניקה בשל הופעתה של מחלת הפוליו מגיעה גם לרחוב החרדי: במודעות שנתלו בסוף השבוע האחרון, נקראו ההורים להגיע עם ילדיהם לטיפת חלב לקבלת החיסון נגד המחלה.

במשרד הבריאות פתחו שבוע שעבר במבצע לאיתור יזום של ילדים שלא חוסנו נגד פוליו במסגרת תוכנית החיסונים הלאומית בתינוקות, במטרה לקרוא להם להגיע לטיפות החלב להשלמת החיסונים.
זאת, על רקע המשך התפשטות נגיף הפוליו ביישובים בדרום הארץ.

במשרד העריכו כי בדרום הארץ קיימים כאלף ילדים עד גיל שש שלא חוסנו כלל נגד פוליו, המהווים יעד ראשוני למבצע. לדברי המשרד, ישנם הורים רבים שעדיין מסרבים לחסן את ילדיהם.

ביישוב רהט רק עשירית מהאוכלוסייה הבוגרת, שנקראה בימים האחרונים להתחסן נגד הנגיף כדי למנוע את ההתפשטות, נענתה להמלצות. בשלב זה אין בכוונת המשרד להמשיך בניסיונות לקרוא להם להגיע להתחסן בטיפות החלב, ולא לכפות בכוח על ההורים את מתן החיסון.

במשרד הבריאות אף החליטו להקדים הזמנה של 220 אלף חיסוני פוליו. לדבריהם, בישראל קיים מלאי של 400 אלף חיסונים, אך הוחלט להקדים את הזמנתם של החיסונים הנוספים, למקרה שיוחלט בהמשך על הרחבת המבצע.

הכותרת במודעות שנתלו בריכוזיים החרדים היא: "בהוראת הרבנים. ונשמרתם מאד לנפשותיכם. עקב התרבות וירוס ה'פוליו' (שיתוק ילדים, ר"ל) מבקשים מכל ההורים לילדים עד גיל 6 שלא מחוסנים להגיע ל'טיפת חלב' לקבלת החיסון נגד הפוליו". בסוף המודעה שאינה נושאת חתימה של גוף או רב רשמי נכתב: "והסירותי מחלה מקרבך".



צילום: בנצי ליזרוביץ


פוליו מחלה חיסון שיתוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד