כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כשלון הפלישה

אחד מכל חמישה חיילים רוסים שנהרגו, קצין

חמישית מהחיילים הרוסים שנהרגו באוקראינה הם קצינים שנשלחו לשדה הקרב כדי לפקח על הפלישה של פוטין שכשלה | משרד ההגנה של אוקראינה מעריך שרוסיה שלחה יותר מ-19,500 חיילים אל מותם

אחד מכל חמישה חיילים רוסים שנהרגו, קצין
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

אחד מכל חמישה חיילים רוסים שנהרגו באוקראינה, קצין. כך על פי בדיקה שנערכה. מתוך 1,083 חיילים רוסיים שנהרגו שזהותם אומתה, יותר מ-20% היו קצינים. ה-BBC בשפה הרוסית דיווח על 31 רבי-סרנים ו-155 קצינים המדורגים בין קפטן לסגן שני, שנמצאים בין ההרוגים. גופותיהם הוחזרו למולדתם עד חודש לאחר מותם, מה שמעיד על כך שיכולים להיות נפגעים רבים נוספים באוקראינה.

מספר ההרוגים הגבוה בקרב קצינים, נגרם בשל שליחתם לעומק הקרבות, כדי לקבל החלטות טקטיות, מה שמעמיד אותם בסכנה. וזאת לאחר שצבא רוסיה נכשל בכיבוש אוקראינה.

15 אחוז נוספים מההרוגים שזוהו היו צנחנים מיחידות מובחרות ו-25 אחוזים היו אנשי כוחות מיוחדים נוספים. הם נהרגו ככל הנראה בקרב על נמל התעופה הוסטומל ליד קייב, שם נפרסו צנחנים רוסים ביום הראשון של הפלישה. כך דווח ה'דיילי מייל'.

הם נשלחו עם כלי רכב קלים לא ממוגנים וכאשר כוחות רגלים נעצרו בשיירה לכיוון קייב, הגיעו צנחנים נוספים. אולקסי מלניק, קולונל רוסי בדימוס, אמר ל'טיימס', "החיילים היו מצוידים רק בכלי רכב קלים - אין להם שריון כבד. זו עוד אחת מהטעויות המטופשות האלה להשתמש בכוחות המיוחדים שלך כדי להשלים משימות חי"ר פשוטות". משרד ההגנה של אוקראינה מעריך שרוסיה שלחה יותר מ-19,500 חיילים אל מותם.

בתוך ההרוגים ישנם תשעה קולונלים ושבעה גנרלים שנהרגו על ידי כוחות אוקראינים. על פי דיווחים באוקראינה. פוטין תכנן פלישה קצרה וחדה שתימשך ימים ספורים בלבד, ומטרתה היתה 'עריפת ראשים' של הממשלה והתקנת משטר בובות. במקום זאת הוא מצא את עצמו נשאב למלחמת התשה תובענית ביותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה גנרל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד