ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תיבחן הפחתה נוספת

אל תמהרו לתדלק: המחירים צונחים היום בשיעור ניכר

ועדת הכספים אישרה היום (רביעי) פה אחד ההפחתה במס על הדלק. המהלך צפוי להוזיל את מחירי הדלק בחצי שקל החל מחצות, לתקופה של חודשיים עבור דלק מסוג סולר ושלושה חודשים בעבור בנזין. נציגי האוצר ציינו כי ככל שהמחירים יישארו גבוהים, תיבחן הפחתה נוספת בהמשך השנה

אל תמהרו לתדלק: המחירים צונחים היום בשיעור ניכר
רכב בתדלוק צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ועדת הכספים אישרה פה אחד: הפחתה של 850 מיליון ₪ מההפרשה לקרן מס רכוש לשם מימון הפחתת מחירי הדלקים בישראל: המהלך צפוי להוזיל את מחירי הדלק בחצי שקל החל מחצות, לתקופה של חודשיים עבור דלק מסוג סולר ושלושה חודשים בעבור בנזין.

באוצר ציינו כי ככל שהמחירים יישארו גבוהים, והדבר יתאפשר, תיבחן הפחתה נוספת בהמשך השנה הגבר מתאפשר הודות לתקנות מס רכוש שקובעות כי בכל שנה יופרשו לקרן 25% ממס רכישה הנגבים ע"י רשות המיסים, כאשר שר האוצר באישור ועדת הכספים רשאים לשנות את השיעור.

בחודש שעבר, אישרה הוועדה כי שיעור ההפרשה לקרן בשנת 2022 יעמוד על 8.5% במקום 25%, לשם מימון של 1.65 מיליארד ש"ח לצרכי התוכנית הכלכלית להורדת עלויות המחייה בישראל, וכעת תעמוד ההפרשה בשנה זו לקרן על 0%, לשם מימון ההפחתה בדלק כאמור.

ח"כ ינון אזולאי: "אנחנו שמחים על ההורדה של הדלק, למרות הציניות הרבה שגילו כלפי וכלפיי חבריי מהאופוזיציה שהצענו את הצעד".  

באוצר הסבירו את המהלך וציינו כי ההפחתה היא לחודשיים בסולר ושלושה חודשים וחצי בבנזין, מתוך הנחה שהבנזין נוגע יותר לציבור הרחב. כך צוין כי התחשיב הינו שההנחה תגלם כ-550 מיליון ₪ בבנזין, כ-170 מיליון ₪ בסולר, פלוס מע"מ והוצאות נלוות קטנות נוספות. 

 

יוקר המחיה דלק ירידת מחירים מס בלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד