כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

טריו לבן-ירוק: שלוש מנות ירוקות לחג הכי לבן בשנה

חג הגבינות מתקרב. אספנו בשבילכם מתכונים שתוכלו להכין ברגע ואפילו בלי לצאת מהבית

טריו לבן-ירוק: שלוש מנות ירוקות לחג הכי לבן בשנה
תפו"א מוקרם צילום: פיקסביי

שבועות הוא החג הלבן, ששם במרכז גבינות מכל הסוגים, כך שרק מתבקש לשדך לו תוספת ירוקה מרעננת. לא משנה אם תבחרו בירקות או עלים, האורחים שלכם יודו לכם שאיזנתם את הכובד החלבי עם הירוק-הירוק הזה, שיוסיף צבע בעין וטעם בפה ויכניס קלילות גם לשולחן עם המנות הכבדות ביותר. ולאלו מכם שחוששים לעמוד שעות במטבח- אתם יכולים להירגע, כי אספנו בשבילכם מתכונים שתוכלו להכין ברגע ואפילו בלי לצאת מהבית (טוב, אולי רק כדי לקנות קצת גבינות ואספרגוס).

סמבוסק תרד וגבינות עיזים וכבשים

כמה טוב שמבין כל המנות השמנות בשולחן, נחה לה גם אחת שהיא קלילה ומלאה ירוק מרענן. ואם אפשר להפוך את הטוב הזה לטוב יותר, נספר לכם שההכנה כל כך פשוטה, עד שיכול להיות שתרשמו מעכשיו לארח את החג בשנה הבאה.

מתחילים בהכנת הבצק ולשים ביחד קמח, אבקת אפייה, מעט שמרים, מעט שמן זית ושתי כוסות יוגורט עד שמקבלים בצק רך וגמיש. לאחר תפיחה מחלקים את הבצק לעיגולים קטנים, פותחים כל אחד מהם וממלאים בתערובת לבנה-ירוקה, שהבסיס שלה הוא תרד, גבינת עיזים ופטה כבשים, כי במנה הזו כל המשק משתתף בחגיגה!

את המלית אפשר לשדרג כמובן לפי טעמכם האישי, גם בגזרת הלבן וגם בגזרת הירוק. כדי להפוך את המנה הזו ליותר מושחתת, תוכלו להוסיף גבינות קשות ושמנות מסוגים שונים, שהשמות שלהם יעוררו התפעלות עוד הרבה לפני הטעם: מנצ'נגו, פקורינו או קשקבל ואם תרצו דווקא להפוך את המנה הזו לבריאה ומרעננת אף יותר, תוכלו להוסיף למלית עלים מסוגים שונים כמו מנגולד, שאוהב ללכת אחרי התרד לכל מקום, או דווקא קייל מתחכם שיהפוך את המנה לכזו שתישמע הכי בריאה בשולחן.

פשטידת ברוקולי וגבינות שיש בבית

ברוקולי, הירק עם האפרו, הוא אחד כזה שתמיד משמח לפגוש על השולחן. וכדי לקרב אותו אל רוח החג, אתם מוזמנים לצוות אותו לתערובת גבינות שכבר יש לכם במקרר וליצור פשטידת ברוקולי שאף אחד לא יאמין שלקחה לכם 10 דקות, ואפילו לא דרשה סיבוב במכולת. לאחר חליטה קצרה של הברוקולי במים רותחים, כל מה שצריך זה להניח אותו בקערה גדולה עם גבינה רכה מהמקרר- למשל קוטג', גבינה לבנה או שמנת חמוצה וגבינה קשה שמחכה באותה המגירה, כמו קוביות בולגרית, צהובה מגוררת או פתיתי מוצרלה. עכשיו כל מה שנותר לעשות הוא להוסיף כמה כפות קמח, ביצים וקצת מלח, לערבב היטב ולשלוח את התבנית החגיגית הזו לתנור למשך חצי שעה בחום בינוני, עד שפני הפשטידה יזהיבו.

היתרון הגדול בפשטידה הזו, מעבר לקלות הבלתי נסבלת שלה, הוא הרעננות שהיא מוסיפה לשולחן מבלי להתאמץ. וגם, הינה לכם דרך שבה לא תצטרכו לשכנע את הילדים לאכול ירקות ירוקים, כי הם יבקשו מכם חתיכה, ועוד אחת, ומבלי שתשימו לב הפשטידה הזו תהפוך למנת הבית שלכם גם בשאר ימות השנה.

טארט אספרגוס ושמנת

טארט הוא מלך הבצקים, ואספרגוס הוא מלך הירוקים - וביחד הם יוצרים מנה מלכותית שתגישו בגאווה לשולחן. ולמרות שהיא תיראה כמו מתכון ממש מסובך, רק אתם תדעו את האמת: אין בצק שקל יותר להכין, בעיקר משום שבמקרה הזה אתם קונים אותו מוכן בסופר.

למעשה, ההשקעה הגדולה ביותר בבצק תהיה ערנותכם בבחירת בצק עלים על בסיס חמאה ולא מרגרינה. לאחר שרכשתם, רדדו את הבצק למלבן דק ורפדו איתו את התבנית שבחרתם (עדיף רחבה ושטוחה), כולל הדפנות, וחתכו את השוליים המיותרים.

לאחר מכן מלאו את התבנית בתערובת שמנת מתוקה, פרמז'ן, מוצרלה, עירית קצוצה וביצים, והניחו מעל כל היופי הזה גבעולי אספרגוס חלוטים, כך שישקעו מעט אך לא יטבעו לגמרי.

הנחת האספרגוס היא החלק המהנה, בתוכו תוכלו לתת דרור למעצב הפנימי שלכם ולבחור אם תרצו להניח את הגבעולים הירוקים בשורה, ישרים ומהופכים לסירוגין, באלכסון או דווקא ליצור מהם מסגרת לתבנית, שתלך ותקטן ככל שתתקרב למרכז.

בסיום, פזרו מעל פירורי פרמז'ן שישלימו את המראה האלגנטי, ושלחו את המנה היפהפייה הזו לחצי שעה בערך בתנור בחום גבוה, וגם אם הריח יפריע לכם להתרכז לאחר רבע שעה, חכו עד שפני הטארט ישחימו ורק אז הוציאו אותו לשולחן.

תפוחי אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד