י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קריאה אקטיבית לביצוע פיגועים

החרפה בתכני הלימוד שמצדיקים אלימות נגד ישראל

מחקר חדש שבחן את ספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית מגלה החרפה בתכנים הקיצוניים, זאת חרף הקפאת כספי הסיוע של האיחוד האירופי למשרד החינוך הפלסטיני בשל מחקרים קודמים בנושא. בפעם הראשונה - ישנה קריאה אקטיבית לביצוע פיגועים נגד ישראל, לצד אנטישמיות גלויה יותר מבעבר

פלסטינים מתפרעים: אילוסטרציה
פלסטינים מתפרעים: אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/Flash90

מחקר שמתפרסם כמעט באופן שיטתי בשנים האחרונות על ידי מכון IMPACT SE, שבודק ומנתח ספרי לימוד פלסטיניים, בדק השנה ספרים שנכתבו על ידי משרד החינוך הפלסטיני ונלמדים בשנה הנוכחית ברחבי השטחים; הגדה המערבית, כולל שטחי הרשות ורצועת עזה, בבתי הספר הממלכתיים וגם בבתי הספר של אונר"א. במחקר נבחנו עשרת אלפים דפים של ספרי לימוד במקצועות השונים לתלמידי כיתות א'-י"ב, בהם במתמטיקה, שפה והיסטוריה.

 

תלמידי כיתה ה' לומדים שאחת מחובותיהם היא "למות כשהיד למען שחרור מסגד אל-אקצא", בשיעור היסטוריה בכיתה י"א יש קריקטורה אנטישמית: אלה הממצאים המדאיגים מתוך מחקר חדש שבחן ספרי לימוד ברחבי השטחים. האיחוד האירופי השעה את כספי הסיוע למשרד החינוך הפלסטיני, בשל מחקרים קודמים שחשפו עידוד ילדים לטרור. כך מדווחת נורית יוחנן ב'כאן חדשות'.

עוד נמצא כי ישנה החרפה בתכני הלימוד גם לגבי הצדקת האלימות נגד ישראל. בפעם הראשונה, בספר לימוד לכיתה ה' במקצוע "חינוך איסלאמי", נשאלים התלמידים מה חובותיהם כלפי מסגד אל-אקצא - והתשובה היא "לבצע ג'יהאד ולמות כשהיד למען שחרורו". בכיתה י' באותו מקצוע לומדים התלמידים ש"ג'יהאד עבור שחרור פלסטין הוא חובה אישית של כל מוסלמי", ושמי שימות כשהיד בלחימה מול כופרים - יקבלו גמול רב.

כמו כן נמצאו בספרי הלימוד ביטויי אנטישמיות חריפים. היהודים מוצגים שם כערמומיים, בוגדניים ועוינים. זו ממש התשובה לשאלה בספר לימוד של כיתה ט' במקצוע "חינוך אסלאמי".

לכתבה המלאה של נורית יוחנן לחץ כאן

פלסטינים רשות פלסטינית טרור תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד