ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המיליארדר נתבע

אילון מאסק נתבע על הפרת חוק בעת רכישת מניות טוויטר

ההשקעה העצומה של אילון מאסק בחברת טוויטר מקבלת טוויסט חדש עם הגשת תביעה לפיה המיליארדר עיכב באופן בלתי חוקי את גילוי חלקו בחברת המדיה החברתית, במטרה לקנות מניות נוספות במחירים נמוכים יותר

אילון מאסק: אילוסטרציה
אילון מאסק: אילוסטרציה צילום: מתוך הטוויטר

בבית המשפט הפדרלי בניו יורק הוגשה תלונה נגד האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, בגין לכאורה הפרה רגולטורית. לפי התלונה, מאסק לא חשף את עמדתו בטוויטר עד שכמעט הכפיל את חלקו ליותר מ-9%. הוא לא סיפר כי הוא קונה מניות רבות, כדי שהמחירים לא יעלו. האסטרטגיה הזו, נטען בתביעה, פגעה במשקיעים פחות עשירים שמכרו מניות למשך כמעט שבועיים לפני שמאסק הודה בהחזקת המניות העיקריות.

המסמכים הרגולטוריים של מאסק מראים שהוא קנה קצת יותר מ-620,000 מניות ב-36.83 דולר ליחידה ב-31 בינואר, ולאחר מכן המשיך לצבור מניות נוספות כמעט בכל יום מסחר עד ה-1 באפריל. מאסק, הידוע בעיקר כמנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, מחזיק 9.1% ממניות טוויטר.

בתביעה נטען כי עד ה-14 במרץ, חלקו של מאסק בטוויטר הגיע לרף של 5% שחייב אותו לחשוף בפומבי את אחזקותיו על פי חוק ניירות הערך האמריקאי עד ה-24 במרץ. מאסק לא מסר את החשיפה הנדרשת עד ה-4 באפריל.

גילוי זה גרם למניה של טוויטר לזנק ב-27% מה-1 באפריל, קרוב לכמעט 50 דולר עד סוף המסחר ב-4 באפריל, מה שמנע ממשקיעים שמכרו מניות לפני הגילוי הבלתי ראוי של מאסק את הסיכוי לממש רווחים משמעותיים, לפי התביעה שהוגשה מטעם משקיע בשם Marc Bain Rasella. מאסק, בינתיים, הצליח להמשיך לקנות מניות שנסחרו במחירים שנעו בין 37.69 ל-40.96 דולר.

התביעה מבקשת לקבל אישור לתביעה ייצוגית המייצגת בעלי מניות בטוויטר שמכרו מניות בין ה-24 במרץ ל-4 באפריל. מאסק הוציא כ-2.6 מיליארד דולר על מניות טוויטר. ההון המוערך שלו הוא 282 מיליארד דולר, ההון האישי הגדול ביותר בעולם. ביום שני, חשף מאסק שהוא עשוי להגדיל את חלקו בטוויטר.

ג'ייקוב ווקר, אחד מעורכי הדין שהגישו את התביעה נגד מאסק, אמר לסוכנות הידיעות AP. כי הוא לא פנה לרשות ניירות ערך בנוגע להפרות לכאורה של מאסק בנוגע לחשיפת חלקו בטוויטר. "אני מניח שהוועדה לניירות ערך של ארה"ב מודעת היטב למה שהוא עשה", אמר ווקר. דובר הוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית לא הגיב על הדיווח. מאסק לא הגיב לבקשת תגובה של סוכנות הידיעות AP. אלכס ספירו, עורך דין ניו יורקי המייצג את מאסק גם לא הגיב לשאילתה של סוכנות הידיעות AP.

אילון מאסק טוויטר תביעה מניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד