י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אל מול הזעם הגובר

סין מאבדת שליטה על הקורונה ונאלצת להקל את הסגרים

מדיניות 'אפס הדבקה' של המשטר הסיני, אותגרה קשות בתקופה האחרונה על ידי וריאנט אומיקרון שמתפשט ברחבי המדינה, ובימים האחרונים נאלצת סין לסגת במעט מהכללים הנוקשים שהצליחה להפעיל עד כה, בשל העובדה שהאזרחים המצויים בסגרים בלתי נגמרים, מתחילים למחות בקולי קולות, ומאיימים להתמרד נגד המשטר

סין מאבדת שליטה על הקורונה ונאלצת להקל את הסגרים
חיטוי העיר בסין צילום: הרשות המקומית של העיר דאליין

מאז דוכאה התפרצות הקורונה הראשונית בעיר וואהן שבמחוז חוביי בסין, הצליח המשטר הסיני לשמור על סין כולה כשהיא נקיה כמעט לחלוטין מנגיף הקורונה. בעוד מדינות קטנות בהרבה דיווחו על עשרות אלפי ואף מאות אלפי נדבקים ביממה, בסין הובילו מדיניות 'אפס הדבקה' ולמשך תקופות לא מבוטלות גם יישמו אותה בהצלחה מרובה.

אבל החודשים האחרונים הביאו את סין להתמודד עם מספרים לא הכירה עד כה בכל הקשור לנגיף הקורונה. אחד המוקדים הבולטים ביותר להתפרצות הוא בעיר הנמל המפורסמת שנגחאי, שבה נרשמו למעלה מ-6000 מאומתים ביממה, מה שהוביל באופן מיידי להכרזה על מבצע לדיכוי הנגיף.

הסינים הכריזו בתחילה על עשרה ימי סגר, שיתקיים לסירוגין בשני חצאי העיר, לצורך בדיקה מקיפה וגילוי מוקדי תחלואה. עם זאת, כשהחלו להגיע התוצאות, התברר שהתחלואה נמצאת בכל רחבי העיר הענקית, ובהתאם לכך החליט המשטר הסיני להשאיר את שנגחאי כולה בסגר עד לדיכוי התחלואה, שבמקביל ממשיך מבצע הבדיקות במלוא העוצמה, במטרה לדכא באופן מוחלט את הנגיף. הסגר נמשך כבר מספר שבועות, ובימים האחרונים החלו התושבים למחות.

תושבים בעיר יצאו אל המרפסות והחלו לזעוק בקול גדול, מה שגרם לשכניהם להצטרף אליהם, ובתוך זמן קצר שכונות שלמות בעיר הפכו למעין הפגנה אחת גדולה, כשכל המפגינים מוחים ממרפסות הבתים ומהחלונות, אבל איש אינו יוצא החוצה, מחשש מפני תגובה חריפה של המשטרה המקומית. התושבים הזועקים טענו שהם רעבים לאחר שלא יכלו לצאת ולקנות אוכל במשך מספר שבועות. המשטר דאג לחלק סלי מזון, אבל נראה שהכמות לא הספיקה, ולפחות בחלק מהמקומות דילגו המחלקים דירות וגם בניינים שלמים, מה שגרם לאנשים להגיע לחרפת רעב. כמו כן לא בוצעה חלוקה של תרופות ומצרים חיוניים אחרים לבד ממוצרי מזון בסיסיים.

לנוכח המחאה, נעתר המשטר והחל לרכך את ההנחיות. כשליש מתושבי שנגחאי, המתגוררים בשכונות שבהן לא אובחנו חולי קורונה חדשים בכלל בשבועיים האחרונים, יכולים לצאת מבתיהם ללא הגבלה. בשכונות שבהן אובחן חולה בשבועיים האחרונים אבל לא בשבוע האחרון, יכולים התושבים לצאת מהבתים אבל לא לעבור בין שכונה לשכונה, ואילו בשכונות שבהן אובחן חולה קורונה, ואפילו חולה אחד בודד, במהלך השבוע האחרון, נמשך הסגר במלוא עוצמתו, ואיש אינו מורשה לצאת מביתו, למרות הזעם והכעס הגובר.

סין קורונה בדיקת קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד