ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אנטישמי הודח ואנטישמי מונה

אחרי ההדחה בפרלמנט: ראש ממשלה אנטישמי חדש

לאחר ההדחה מונה ראש ממשלה החדש בפקיסטן, שטען בעבר כי נתניהו הוא 'היטלר חדש', ראש הממשלה המודח זועם: "אין השפלה גדולה לפקיסטן ממינויו של שריף כראש ממשלה"

פקיסטן: אילוסטרציה
פקיסטן: אילוסטרציה צילום: pixabay

בפקיסטן כבר רגילים לזה: מאז הקמתה של פקיסטן כמדינה עצמאית לפני 75 שנה ועד כה, לא כיהן בה אפילו ראש ממשלה אחד שהצליח להשלים קדנציה מלאה, וכל ראשי הממשלה שלה הודחו לפני שמילאו את ימיהם בתפקיד. היחיד שכן הופתע, היה ראש הממשלה אימראן חאן, שחשב משום מה שיהיה הראשון שיצליח להשלים קדנציה מלאה. בסוף השבוע הוא הודח מתפקידו בהצבעת אי אמון שהתקיימה בפרלמנט, לאחר התערבות של בית המשפט העליון, שאילץ את חאן ונאמניו לכנס אספת פרלמנט.

בשבועות האחרונים נטשו שתיים ממפלגות הקואליציה של חאן את הברית שכרתו עמו, והחליטו להצטרף לאופוזיציה, חאן איבד את הרוב בפרלמנט, וכשביקשה האופוזיציה המורחבת לקיים הצבעה על הצעת אי אמון שהוגשה נגד הממשלה, החליט יו"ר הפרלמנט, מנאמניו של חאן, לבטל את כל אספות הפרלמנט עד להודעה החדשה, ובכך לאפשר את המשך כהונתו של חאן.

האופוזיציה עתרה לבית המשפט העליון של פקיסטן, שכמובן הבהיר ליו"ר הפרלמנט כי הוא מחויב לחוקה ואינו יכול להנציח כך את שלטונו של חאן. לאחר הדחתו של חאן הציגה האופוזיציה מועמד משלה, שהבז שריף, אחיו של ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף, שכיהן בתפקיד שלוש פעמים, ולבסוף הורשע בעבירות של שוחד ושחיתות ונאסר עליו לכהן שוב. שהבז שריף נתפס כמזוהה עם אחיו שנחשב פופולארי בקרב קהלים רבים במדינה, והוא אכן הצליח להקים ממשלה בקלות בהרכב הנוכחי של הפרלמנט, מבלי לגשת לבחירות מוקדמות.

בנאום הבכורה שלו אמר שריף כי הוא מעוניין להגיע להסכם שלום עם הודו, אבל הבהיר שהסכם כזה יוכל להיחתם רק לאחר שנושא המחלוקת על חבל קשמיר יוסדר בין המדינות. שריף נחשב נוח יותר עבור המדינות המערביות ונתון להשפעה רבה יותר של ארה"ב. שהבז שריף טען בעבר כי נתניהו הוא 'היטלר חדש', והוא נחשב אנטישמי לא קטן, בדומה לראש הממשלה שהודח.

פקיסטן הדחה פרלמנט אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד